Brun i huden og grim – hvordan få en kæreste?
Jeg vil have en kæreste, men jeg mener selv, at jeg er grim. Hvad skal jeg gøre for at få en kæreste? Jeg er brun i huden lidt, alle synes at de brune er dumme og klamme, men det er jeg ikke.
Kaka, 11 år

SVAR:
Kære Kaka.
Tak for dit brev. Det er et rigtigt godt spørgsmål du stiller, for hvordan får man egentlig en kæreste?
Vis hvem du er - vær dig selv
Inden jeg svarer for meget, vil jeg lige sige, at jeg synes mørke/brune hudfarver, er noget af det smukkeste, der findes. Faktisk er der mange piger og drenge, der drømmer om at få en mørk/brun kæreste. Dernæst vil jeg også sige, at det i sidste ende ikke handler om, hvilken hudfarve man har, men om hvem man er indeni.
Sats først på et godt venskab
At få en kæreste som 11-årig handler også meget om at få en rigtig god ven, en man kan være sammen med, grine med, gå i biografen med, fortælle gode oplevelser til, være tryg ved, dumme sig overfor, osv. Så hvis du kender en, du gerne vil lære lidt bedre at kende, kan du fx invitere vedkommende i biografen. Jeg har ikke en færdig ”opskrift” til dig i, hvordan du scorer en kæreste, du må ud og eksperimentere og forsøge dig frem. Husk på, at de fleste på din alder også står overfor dette nye område, som handler om kærester, og derfor er I alle nybegyndere. Nogle gange finder man en kæreste ved første øjekast, andre gange vokser der et kæresteforhold ud af venskaber. Det er ikke sikkert, at du får en kæreste lige med det samme, men fortvivl ikke, det skal nok lykkes en dag.
Det vigtigste er dog, at du tør være dig selv og tør stole på, at du også er værd at elske.
Måske kan du også have glæde af at læse følgende artikler:
Hvordan får man en kæreste?
Savner en at holde af - hvad kan jeg gøre?
12 år - hvordan scorer jeg en kæreste?
Gode venner
Held og lykke med at finde en kæreste.
Kærlig hilsen
Annette Hassingboe