14-årig pige: Onanerer jeg forkert?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva

Jeg er en pige på 14 år, som er begyndt at “udforske” lidt.

Jeg onanerer jævnligt og har også prøvet at få orgasme flere gange. Jeg har prøvet lidt forskelligt. Men jeg synes ikke rigtigt, at det fungerer, som det skal. Jeg synes ikke, det er dejligt at “give mig selv finger”. Det gør ikke ondt, men det er ikke dejligt.

Og hvis jeg ligesom “leger” med klitoris, tisser jeg, bogstaveligt talt. Når jeg onanerer, “leger” jeg ligesom med klitoris uden på trusserne, og det er dejligt. Jeg er bare bange for, at der kommer en masse pinlige episoder fremover.

Er det normalt, eller er der noget galt med mig? Gør jeg det rigtigt?

Please hjælp!!!

Hilsen mig

SVAR:

Kære dig

Tak for dit spørgsmål.

Det er helt normalt

Jeg tror bestemt ikke, at der er noget galt med dig! Som så mange andre piger er du ved at lære din krop at kende. Du er begyndt din udvikling fra pige til voksen – og det er godt, du er opmærksom på den forandring, der sker. Jeg tror ikke, du onanerer forkert. At det ikke føles dejligt hver gang, er helt naturligt. Jeg håber ikke, det bliver ved med at fylde meget i dit hoved, men at du kan slappe mere af omkring det.

Orgasme er ikke en præstation

Du frygter, at der kommer pinlige situationer fremover. Tænker du på, når du skal være sammen med en kommende ægtemand? Hvis det er det, du tænker på, er det naturligt, at du er bange for, om du kan få orgasme. Sådan har de fleste piger det.

Jeg tror, det er vigtigt, at sex sker i gode rammer. Orgasme er ikke noget, som du skal præstere, for at din kæreste kan lide dig. Derfor vil jeg også opfordre dig til, at du, når du får en kæreste, ikke har sex for tidligt, men venter, til I kender hinanden godt og har forpligtet jer på hinanden, da det er en meget sårbar situation. Det er også meget vigtigt at snakke sammen om det, så I ikke har forskellige forventninger til hinanden.

Læs mere

Jeg vil meget anbefale, at du også læser nogle af de gode artikler, som går mere i dybden med emnet:
Om onani – mest for piger
Jo tættere jo bedre – med omtanke
Sådan kan I få et bedre kæresteforhold

Selvom du ikke skriver om, at du ser porno, vil jeg alligevel anbefale dig også at læse dette svar til en pige, der spørger om noget af det samme som dig: Kan onani og porno være dårligt for mit første samleje?

Mvh. Marie