Onanerer jeg rigtigt?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg har prøvet at onanere et par gange nu, men ved ikke rigtigt, hvad det er jeg gør. Plejer at stikke en finger op i min skede, men føler mig ikke tilfredsstillet. Det er, som om der mangler noget.

Hvordan kan jeg seksuelt tilfredsstille mig selv? Er der genstande/metoder jeg kan onanere på?

Pige 12 år

SVAR:

Kære pige

Tak fordi du skriver til AdamogEva.dk. Jeg vil fortælle dig lidt om, hvordan man onanerer som pige/kvinde.

Rør det rigtige sted

Som kvinde har man en lille kønsdel foran skeden op mod maven, der hedder klitoris. Klitoris kan berøres med hånden til udløsning/orgasme. Du kan begynde med at røre den blidt og efterhånden, som du kan mærke en dejlig kildrende følelse, kan du røre hurtigere og hårdere, indtil du når klimaks og forløsning. Nogle piger kan bedst lide at ligge på ryggen, andre på maven.

Du kan finde en tegning af kønsorganerne i vores artikel Pigens kønsorganer.

Lær dig selv at kende

Jeg har ikke hørt om nogen, der kan få orgasme ved at røre sig selv i skeden. Det kræver en penis eller en dildo. Du er ikke så gammel, og jeg tænker, onani kan være fint til at lære dig selv at kende, men jeg synes, du skal vente med samleje, til du bliver meget ældre og er i et forpligtende parforhold.

Du kan læse mere i artiklen Om onani – mest for piger og i et svar til en anden pige på din alder:

14-årig pige: Onanerer jeg forkert?

Pas godt på dig selv – du har en dyrebar krop.

Kærlig hilsen fra
Lise Berggren Smidt