12 år og for langt inde i puberteten - kan I hjælpe mig?

Vis spørgsmål

Hej adam og eva

Jeg er en dreng på 12 år. Jeg synes, det er lidt pinligt, at jeg er den eneste i min klasse, der har hår på kønsorganer og under armene. Min lille mand er næsten hele tiden stiv, og jeg tænker næsten kun på sex og piger. Der er ingen drenge i klassen, der forstår mig, og jeg har sådan en trang til sex.

Jeg ser også mange pornoer og river den af. Jeg har også fået en dybere stemme. Jeg har læst nogle af jeres artikler, men der er ikke rigtig noget, der kan hjælpe mig.

Hilsen S, 12 år

SVAR:

Hej S

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at være den første, der kommer i puberteten. Det er sjældent sjovt at være den, der er anderledes. Som du beskriver, er det nok ens jævnaldrendes manglende forståelse, som er det værste. Det kan gøre, at man føler sig anderledes og mærkelig.

Naturlig udvikling

Mange andre har det på samme måde som dig, og du kan måske have gavn af at læse de svar, de har fået:

Er det unormalt med lang penis?- hvordan undgå at blive drillet?
12 år og flov over skæg - hvad skal jeg gøre?
Hvorfor den uretfærdige forskel i pubertsudvikling hos drenge
Får kommentarer - bør jeg fjerne hårene på benene?

Det er jo bare helt naturligt, at nogle er hurtigere i udviklingen end andre, og din alder taget i betragtning tror jeg heller ikke, du skal vente ret lang tid, før de næste fra klassen også når dertil. Hvis du er interesseret i at læse om, hvad det præcis er der sker med din krop, kan du læse mere i artiklen Fra dreng til mand.

Porno har konsekvenser

Du skriver, at du ser meget porno, men siger intet om du føler, at det er blevet et problem. Men måske det kan have en selvforstærkende effekt på din lyst til sex. Det er bare sådan, at det vi bruger vores tid på, bliver vi også mere optaget af.

Porno kan gå hen og blive et stort problem. Nogle oplever det som en afhængighed, hvor de ikke kan lade være med at tænke på det. Jeg ved ikke, om det er på samme måde, du oplever det. Jeg vil foreslå dig, at du læser nogle artikler i vores tema om porno, som fortæller om pornoens skadelige virkninger og giver ideer til, hvordan du kan stoppe med at se porno.

Dette var lidt en ”guidet tur” rundt til forskellige artikler og svar. Du skriver i dit svar, at du har forsøgt at læse lidt af artiklerne, men at du ikke rigtig fandt, hvad du ledte efter. Det kan være svært at vide, hvor man skal starte og slutte, så jeg har forsøgt at finde lidt forskelligt, som måske passer ind i din situation.

Hvis ikke du synes, du har fået svar nok, kan du prøve at skrive et uddybende spørgsmål, hvor du beskriver, hvad du ikke har fået svar på. Du er altid velkommen til at skrive igen.

Mvh Mikkel