Vil han bare putte - eller vil han noget seriøst med mig?
Hej
Hvad betyder det, når en fyr giver dig hans jakke og ikke har taget den tilbage? Han putter og gør lidt kæreste-ting uden sex og kys. Jeg har sendt ham sms'er, som han ikke svarer på med spørgsmålene: "er det bare er hygge du vil?" eller "vil du noget seriøst med mig?" Det virker som om han godt kan lide mig og er interesseret i mig, samt har følelser for mig. Det er svært at tolke hvad hans hensigt er - kan I hjælpe mig?
M.  19 år

SVAR:
Kære M.
Tak for dit spørgsmål - det er så godt at du spørger istedet for bare at slås med det alene.
Helt kort: Hvis jeg forstår dig rigtigt, så har du noget kørende med en fyr, som er kæresteagtigt - men ikke helt alligevel? Nu vil du gerne have afklaret, hvad I er. Jeg fornemmer, at du måske gerne vil være kærester med ham, men det skriver du ikke ligeud, så bær over med mig, hvis jeg tager fejl.
Hvad betyder det med jakken?
Det kan måske betyde noget med, at han gerne vil vise andre, at I hører sammen på et eller andet plan. Det kan også betyde, at han er høflig, så at du frøs og nu enten har glemt den eller ikke ved hvordan han bede om at få den tilbage.
Handlinger er også et sprog
... selvom det gør mig ondt at sige det. Hvis han kan finde ud af at komme forbi, kan han også svare på en tekstbesked. Jeg vil gætte på, at han holder af nærheden, men ikke interesseret nok  til at blive kærester. Jeg forstår også på dig, at I er hjemme for det meste? At holde det i privat-sfæren er også en måde ikke at gøre det officielt, og på den måde forhindre sig selv i at finde en rigtig kæreste. Hvis han virkelig var forelsket ville han med kyshånd gribe den mulighed, din tekstbesked er og I kunne blive kærester.
Forhold og selvrespekt trives med klare linjer.
For at du kan sætte grænser for dig selv, så har jeg her forslag til beskeder du kan sende ham: "Kære X, jeg nyder meget vores tid sammen, og jeg har tænkt på, om du har lyst til at vi skal være kærester? Knus, M."
Hvis du ikke får svar inden for 1 - 2 dage (du ved hvor hurtigt han plejer at svare), kan du skrive: "Kære X, du har for 2. gang ikke svaret - og det er også et svar, desværre. Jeg ønsker mig en kæreste, der kommunikerer tydeligt og som helhjeret er min, som jeg er hans. Det skulle desværre ikke være dig. Jeg ønsker ikke at have kontakt med dig mere lige foreløbig. Din jakke kommer med posten en af dagene, og jeg ønsker dig alt det bedste. Knus, M."
Se det fra din side
Hvad vil du gerne? Hvilken slags forhold drømmer du om? Hvilke kæresteforhold kan du i det skjulte misunde andre lidt? Det er altid godt at spørge sig selv, hvad man ønsker af et kæresteforhold. Dit spørgsmål efterlader mig med en fornemmelse af, at du leder efter en kæreste, der fortæller dig, hvordan han har det med dig og svarer på dine beskeder. Det synes jeg lyder både rimeligt og klogt. Så mit bedste råd er: Gå efter det.
De allerbedste hilsner og ønsker om Guds velsignelse,
Anne Kathrine