Var fuld og dummede mig - er jeg ved at miste?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva.

Jeg skriver, fordi jeg har været i et forhold i 7 måneder nu og med den bedste mand i hele verden! Men i fredags holdt vi en fest med nogle venner, og vi blev fulde. Jeg kom til og sige til min kæreste, at han havde en lille penis:'(hvilket han overhovedet ikke har!!! Han blev meget sur på mig og sagde, at han ville gøre det forbi .. hvilket gør meget ondt på mig..

Han gav mig en chance til og jeg er så ked af det og hele tiden bange for, at han ikke kan tilgive mig og vil gå fra mig.. der er en meget underlig kemi imellem os og han virker til, han ikke gider mig :/

I går prøvede vi at ha’ sex sammen, men det var så dårligt og vi har aldrig haft dårligt sex før.. før alt det her skete, havde vi det sjovt sammen og vi pjattede og havde sex hver dag, men alt har ændret sig .. ved ikke hvad jeg skal gøre? Savner det vi havde sammen før, jeg dummede mig!!

M, 24 år

SVAR:

Kære M

Tak fordi du skriver til AdamogEva.dk. Jeg vil forsøge at give dig et svar, du kan bruge. Hvis du har brug for flere råd, må du vende tilbage.

Fortæl hvordan du har det

Jeg kan godt forstå, at du er ked af, at den gode kemi mellem dig og din kæreste er væk, og jeg synes, det er meget vigtigt, at du får talt med ham om det, du oplever. Jeg tror, det er meget vigtigt, at du vover at være sårbar og siger til ham, at du savner nærhed og fællesskab med ham.

Du er nødt til at fortælle ham, at du er ked af, du sagde til ham, at han havde en lille penis, og at du slet ikke mente det. Når du siger den slags til din kæreste, nedvurderer du ham. Du må fortælle ham, at det ikke var din mening at såre ham.

Når det er sagt, må du også overveje, om det er en god ide, at I drikker jer fulde, så du ”kommer til” at sige ting til ham, som du ikke mener. Nogle gange gør alkohol, at vi mister kontrollen med os selv på en måde, så vi sårer andre mennesker og os selv på en meget uhensigtsmæssig måde.

Læs mere om alkohols virkning og om tilgivelse i vores artikler
Alkohol så det rykker
Den nødvendige tilgivelse

Sats på gode oplevelser og samtaler

Med det du skriver, fornemmer jeg, at jeres forhold har været meget afhængig af jeres seksuelle relation. Måske kan det være en god ide, at du satser mere på gode samtaler og oplevelser, så I lærer hinanden at kende på andre måder, som kan skabe nærhed følelsesmæssigt. En forudsætning for at have et godt forhold er, at I ikke skal gå og være bange for at miste hinanden, fordi I kommer til at sige én dum ting. I er nødt til at arbejde mod en fortrolighed, der gør, at forholdet ikke er så sårbart, og det gør I ved at snakke mere om jeres forhold og skabe en relation, der ikke kun afhænger af, hvordan I har det i sengen. Måske kan I sammen læse og tale om vores artikel Kærlighed i praksis.

Fordele ved at vente med sex

Faktisk mener vi på AdamogEva.dk, at det er værd at overveje, om I kan vente med sex, til I kender hinanden bedre og er i et mere trygt og forpligtende forhold til hinanden. Læs mere om baggrunden for vores råd her:
Sex og følelser
Værd at vente på
Vejen til god sex

Jeg håber, du igennem nogle gode snakke med din kæreste kan få afklaret jeres misforståelse og kan genoptage den nærhed, som du ønsker med ham.

Kærlig hilsen
Lise Berggren Smidt