Mit hjerte banker og min penis bliver slap – er jeg forkert?
Hej
Jeg er en dreng på 16, som har en kæreste, jeg har været sammen med i en måned. Jeg er virgin og oplever problemer, når vi skal til at have sex. Mig og hende har lavet mange ting. Vi går begge ned på hinanden, hver gang vi er sammen altså flere gange om ugen, og der er ikke problemer med min pik, når hun sutter den, og jeg kommer, og alt er godt. Hun kommer også mange gange, når jeg slikker hende.
Men mit problem er, at når vi skal til at have sex, er hun meget stram. Jeg kan max få to fingre ind i hende, men jeg tror ikke, det er grunden. Når jeg skal til at stikke den ind i hende, begynder mit hjerte at banke, og min penis bliver slap, jeg bliver frustreret og synes, det er pinligt. Jeg vil gerne snart have sex med hende, da jeg har meget lyst, og hun tror ikke, jeg har lyst, og hun føler sig klam, og jeg vil gerne tilfredsstille hende.
Mvh E

SVAR:
Kære E
Jeg kan forstå, du har problemer med din rejsning, når du skal have samleje med din kæreste. Du bliver frustreret, og du synes, det er pinligt. Du har ikke problemer med din rejsning, når I har oralsex eller anden form for sex. Du har et stort ønske om at tilfredsstille hende, og du er bange for, hun bliver ked af din manglende rejsning.
Du skriver ikke noget decideret spørgsmål, men jeg vil prøve at møde din problemstilling med information og råd. Jeg synes, du er på rette vej, når du spørger om viden om, hvordan du er god for din kæreste og ønsker hende det godt.
Rejsningsproblemer
Rejsningsproblemer er hyppige hos unge. Her skyldes de altid noget psykisk, når den unge ikke ellers har problemer med rejsningen.
Du skriver, at dit hjerte banker. Det kan være tegn på, at du bliver bange. Din angst fortæller mig, at du/I ikke er klar til at have sex sammen endnu.
Vejen til god sex
Sex er en fantastisk ting. Det er det mest intime, man kan dele med et andet menneske. Sex er ikke nødvendigvis let og rart. God sex kræver som regel en del arbejde – specielt arbejde med at skabe tryghed mellem partnerne. Den tryghed opnås bedst ved at snakke en masse sammen. Om alt muligt, men også om sex.
Jeg synes fx, det er vildt vigtigt at få sagt det til hende, som du har sagt til mig. Vis hende eventuelt dit brev og mit svar. Fortæl om din kærlighed til hende, din bekymring og din lyst. Snak om rammerne (hvor, hvornår, hvordan) og giv hinanden løfter om kærlighed og at holde på hinandens hemmeligheder.
Konklusion
Det du oplever og mærker er helt normalt. Det er tydeligt, du har kærlige følelser for din kæreste – det er et vigtigt fundament for et godt parforhold. Rejsningsproblemerne skyldes sandsynligvis dine bekymringer.
Når I får talt ud og skabt et trygt forhold til hinanden og er i trygge rammer, så vil jeres kærlighed blomstre – og med tiden nok også jeres sexliv.
Jeg har fundet tre artikler her på siden, som kan være relevante for dig/jer at læse.
Vejen til god sex
Sex den første tid – i praksis
Værd at vente på
Hvordan lærer du din kæreste at kende?
Du kan også læse svar til andre, fx de her:
Hvordan holder jeg længere?
19 år og rejsningsproblemer ved samleje – hvad er der galt?
Hvis det her ikke er svar nok, eller der dukker flere spørgsmål op, er du meget velkommen til at skrive igen.
Mvh Jonas