Kan hun lide mig på venne- eller kærestemåden?
Jeg er en dreng på 15 år, som går på efterskole. Jeg er i en dårligt stillet situation. Jeg snakker og sms'er godt sammen med den her pige nu. Grunden til, at jeg skriver, at det går godt nu, er, fordi vi talte godt sammen før, indtil en vis episode kom i marts.
Jeg inviterede pigen ned til mit værelse for at se film sammen med mig og et andet kærestepar. Jeg synes, det gik fint nok, og mens vi så film, lagde jeg min arm om hende. Hun lod først og fremmest ikke til at have et problem med det; men senere, da jeg prøvede på det igen, afviste hun mig... Om aftenen sendte hun mig så en besked, hvor der stod, hun ikke rigtig havde følelser for mig, og at hun syntes, at det gik for hurtigt...
Nå, så gik der 1 måned, hvor al kontakt mellem os var blevet nedlukket. Det hele var mærkeligt mellem os. Så sender hun en besked til mig, hvor der står, at hun godt vil lære mig at kende. Nu taler jeg godt med hende igen, og vi skal til at løbe sammen...
Der er kun 2 måneder tilbage på efterskolen, og sidste gang at jeg prøvede at score hende, sagde hun, at det gik for hurtigt. Vi sms'er og taler godt sammen.
Hun tager også med mig og nogle venner til KBH til maj...
Er bare tidspresset, hvad kan jeg gøre for at finde ud af, om hun kan lide mig på kæreste-måden eller venne-måden?
Anwise

SVAR:
Kære du!
Vil hun være kæreste eller ven?
Det er ikke altid så nemt at finde ud af, hvad andre mennesker føler. Nogle gange kan vi ikke engang finde helt ud af, hvad vi selv føler... Derfor kan jeg godt forstå, du er lidt usikker på, om din veninde er interesseret i at være din kæreste eller din ven.
Som udgangspunkt tror jeg, du skal lægge mærke til, hvad hun selv har sagt: Nemlig, at hun gerne vil lære dig bedre at kende. Højst sandsynlig føler hun ikke, at hun kender dig godt nok endnu til at afgøre, om hun vil være din kæreste eller ej.
At lære hinanden at kende tager tid.
Og så vidt jeg kan se, er I allerede godt i gang. At løbe sammen eller dyrke anden form for sport og at være sammen med fælles venner er aktiviteter, hvor I kan lære nye sider af hinanden at kende.
Du kan også blive klogere på, hvem hun er. Du vil helt sikkert se nye sider af hendes humor, personlighed og interesser i de kommende måneder. Måske bliver du ved med at være forelsket - måske klinger dine følelser lidt af, fordi hun ikke er helt, som du tænkte i starten. Og det samme kan ske for hende. Måske bliver hun forelsket i dig, når hun lærer dig bedre at kende - måske det modsatte.
Hav tålmodighed
Jeg tror, det bedste du kan gøre, er at ruste dig med tålmodighed og skabe nogle muligheder for, at I fortsat kan mødes - både alene og sammen med andre venner. Jeg tror, tiden vil vise jer begge, om I skal være venner eller kærester.
Læs evt. denne artikel: Den eneste ene
Vh Ida