Jeg er blevet snydt af utro mænd tre gange

Vis spørgsmål

Jeg har altid haft problemer, når det kommer til mænd. I gennem de sidste 4 år har jeg mødt 3 meget forskellige mænd, som jeg har mødt ved tilfældigheder.

Den første mødte jeg på en bytur i provinsen, han var sød og imødekommende, vi så hinanden for en stund, indtil den dag hvor der kom en besked på hans tlf. Det viste sig at være kæresten, som var kommet hjem fra ferie.

Den anden mødte jeg på en café i Kbh. Der var kemi imellem os fra starten af. Vi så hinanden i et par uger, indtil jeg finder ud af, at han også har en kæreste, som var i udlandet.

Den tredje mødte jeg på en togstation. Han inviterede mig med ud og spise flere gange. Han præsenteret mig for flere af hans venner, og jeg kom med ham hjem i en lejlighed, som han sagde han delte med en kammerat. Vi så hinanden i 6 måneder, men det viste sig, at han havde en gravid kone og 2 små børn derhjemme.

Det de 3 mænd havde til fælles var, at de var fulde af løgne. De sagde de var singler eller fraskilte, de havde venner som deres partnere ikke kendte til! De opholdte sig i lejligheder som ikke var deres, de to af dem havde bare sat deres navne på dørene, selvom de ikke boede der!!

Jeg føler mig røvrendt. De har været rigtig gode til at skjule deres dobbeltliv både overfor deres partnere og mig. Jeg følger mig rigtig dum at jeg hele 3 gange har mødt mænd som var i parforhold. Jeg har stor medlidenhed over for deres koner!!

Hvad sker der lige for de mænd??

Og hvorfor skal det lige ske for mig??

K, 32 år

SVAR:

Hej K

Tak for dit relevante brev. Du har gjort dine erfaringer ang. mænd. Erfaringer giver mulighed for at lære noget om livet. Jeg vil gerne give dig nogle tanker tilbage ind i det, du er blevet udfordret af.

At brænde sine fingre

Det lyder virkelig til, at du er blevet ramt af at blive snydt og bedraget. Ikke ang. penge, men ang. det at skabe kæresterelation til et menneske. Ikke mindre end 3 gange er du blevet snydt. Det har set ud som om, at de 3 omtalte mænd ingen kæreste havde i forvejen. Og det var løgn. Du har brændt dine fingre og har opdaget det.

At sige fra

Du siger fra. Det er meget sundt. Du har mødt op til flere mænd, som du har tænkt havende rent mel i posen . De har haft attitude af ikke at have en kæreste i forvejen. Du har erfaret anderledes. Hver især af de 3 nævnte tilfælde har i forvejen kone og/ eller børn. Du siger stop. Respekt for dig.

Et isbjerg

Du er blevet bevidst om det, der har gentaget sig. Ved at blive bevidst om noget giver det mulighed for forandring. Hvis du forestiller dig et isbjerg, så kan du kun se 1/9. De 8/9 er skjult. På samme måde er der noget, vi er bevidste om, andet er vi ubevidste omkring. Du er blevet bevidst om, at du er blevet snydt. Det betyder, at du i fremtiden kan tænke mere bevidst om, hvad det er, der foregår. Og, du har mulighed for at tage højde for det.

Testspørgsmål

Det er sundt at være meget bevidst om, hvad du tænker og vil og ikke vil. Hvordan vil det være at have nogle testspørgsmål med i baghovedet: Her er et spørgsmål. Jeg har brug for at vide: Har du kone og børn i forvejen? Hvis du har, siger jeg på forhånd fra mht. at lære hinanden dybere at kende. Det er ikke i orden for mig. Du kan overveje, om du har det bedre med en anden ordlyd. Eller at der er noget andet,der er vigtigt for dig at få sagt.

Læs videre

Du har erfaret, hvor ondt utroskab kan gøre - også for den som ikke er i forholdet. Måske du kunne have glæde af at læse nogle artikler og svar i vores tema om utroskab.

Jeg vil ønske for dig, at du i fremtiden må passe godt på dig selv, og at du får tydeliggjort, hvor dine grænser går vedr. det at skabe relation til mænd.

Mange hilsner
Hanne Esmarch