Hun sagde det skulle være os - føler mig snydt – hvad gør jeg?
Jeg er en dreng på 23 år, har set en del til en pige, som desværre havde en kæreste i forvejen. Vi begyndte at elske hinanden og begyndte at have sex. Men hun sagde altid, at hun ville gå fra sin kæreste, så vi kunne være sammen og at der ikke ville gå lang tid. Tiden går og der sker stadig ikke noget. Så sker det, at hun siger, at hun slår op med ham, men efter det siger hun, at jeg aldrig skal kontakte hende mere, og at det aldrig bliver os to.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op. Hun siger, at hendes følelser er ægte for mig og hun ikke har snydt mig eller leget med mine følelser. Men det er, hvad jeg føler. Har haft nogle forhold, hvor det er gået galt, men troede hendes følelser var ægte. Hvad skal jeg gøre. please hjælp mig :'(
Den ulykkelige, 23 år

SVAR:
Kære ulykkelige.
Det er smertefuldt at blive svigtet, så naturligvis er du ulykkelig, dit håb er bristet, og genstanden for din kærlighed vil ikke længere have kontakt med dig.
Du spørger om, hvad du skal gøre…..
Jeg ved ikke, hvor længe I havde kontakt og hvor stor en del af din hverdag, hun var, men hun har helt sikkert fyldt meget i dine tanker og drømme for fremtiden.
Så du må sørge over tabet af din elskede, sige farvel til de oplevelser, drømme og håb, du har knyttet til hende. Og så skal du i gang med et nyt liv som single, sige goddag til de muligheder, det giver, for at kunne være mere sammen med dine drenge/mande venner, dyrke interesser, som du er glad for.
Lær af dine erfaringer
Fremad, tænker jeg, du kan tage erfaring af mødet med en kvinde, som har en kæreste; det er helt fint at være venner med kvinder, som har en kæreste, men at begynde med kæresteri, mens hun har en kæreste, er ikke smart. Jeg synes, det er illoyalt overfor kæresten - og overfor dig. Hun udviser ingen respekt hverken overfor sig selv, hendes følelser eller for I to fyre, der er indblandet.
At du føler dig snydt, og at hun har leget med dine følelser, er naturlig efter det, du har oplevet. I havde indledt et seksuelt forhold, og det er på den måde, vi er allermest intime sammen, og hvor kærligheden til den anden bla. vises, derfor oplever du bruddet endnu mere smertefuldt.
Du beder om hjælp, jeg tænker, at det, der kan hjælpe dig fremover, er at beholde bukserne på indtil du ved om kvinden, som du forelsker dig i, vil være sammen med dig forever. Så start med at være venner og vent med at blive kærester, til I kender hinanden godt, så ved du også, om hun er fri af tidligere forhold.
Læs videre
Jeg opfordrer dig til at læse disse artikler og svar, hvor der er mange forskellige gode råd og vejledninger til at komme godt videre med et godt ungdomsliv:
Vejen til god sex
Jalousi og kærestesorg
Bare SÅ ked af hun er gået - hvad kan jeg gøre?
Flyttede endda langt væk - hvorfor kommer jeg ikke videre?
Jo tættere jo bedre – med omtanke
Jeg ønsker dig en god og glad ungdomstid.
Mange hilsner
Birgit Rahbek