Hvordan undgår jeg, at andre ser min penis gennem bukserne?

Vis spørgsmål

Hej!

Jeg er en dreng på 14, der godt kan lide at gå uden underbukser. Mit problem handler om, hvor synlig min penis er gennem mine bukser, når jeg ikke har undertøj på. Har I en løsning??

Tak på forhånd!

SVAR:

Hej dreng

Jeg kan forstå, du synes, din penis er synlig gennem dine bukser. Det tænker du mest er, fordi du ikke har underbukser på.

Jeg har opdelt mit svar i afsnit om underbukser, bukser og andres tanker.

Underbukser

Man har underbukser på pga. hygiejne. I skridtet har man mange bakterier. De skærmes fra bukserne med underbukser, så man kan nøjes med at skifte underbukser i stedet for bukser. Bakterier, sved og snavs giver nemt en rigtig dårlig lugt, og i puberteten begynder du at svede mere og udskille flere lugte, end du måske indtil nu har været vant til. Hvis du ikke skal komme til at lugte, er det nødvendigt, du tit skifter bukser og får dem vasket, hvis du ikke bruger underbukser. De fleste underbukser har ikke som funktion at gemme penis, så man ikke kan se den gennem bukserne.

Læs mere om pubertet i vores tema Pubertet – mest for drenge.

Bukser

Det er langt mere afgørende, hvilken type bukser man har på. Hvis man fx går i joggingbukser og får stiv penis (som forresten er en helt almindelig problemstilling – specielt i teenageårene), så er det meget svært at gemme den, når bukserne sidder løst. Det er nemmere i mere stramtsiddende tøj som fx jeans.

Andre ser det nok ikke

Når det er sagt, så er mange drenge og mænd ofte tilbøjelige til selv at tænke, at alle kan se ens penis gennem bukserne, selvom de i virkeligheden sjældent kan det. – Og selv hvis de kan, betyder det ikke noget for nogen. Det er jo ikke noget, de fleste går specifikt og kigger efter.

Konklusion

Du behøver altså ikke at gå og bekymre dig om, at andre kan se din penis gennem bukserne. Hvis du har problemer med at gemme din penis i bukserne, så prøv eventuelt nogle strammere bukser. Underbukser har primært hygiejnisk årsag og hjælper ikke væsentligt til at gemme penis.

Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål. Hvis du ikke synes, det var svar nok – eller du måske har yderligere spørgsmål – er du velkommen til at skrive igen.

Mvh Jonas