Hvordan får jeg min kæreste tilbage?

Vis spørgsmål

Min kæreste har slået op for en uge siden, og jeg savner ham frygteligt. Kan I hjælpe mig med at give råd til at få ham tilbage? Han sagde, han ikke kan stole på mig, fordi jeg kom med små løgne, og jeg ville bare ikke miste ham. Han slog op pga. Jeg skrev til ham, at han ikke skal sammenligne mig med min mor, for hun er langt fra mig.

Jeg har søgt på Google, om hvordan man får sin kæreste tilbage, og læser man skal give dem tid til at tænke. Jeg gav min kæreste tid og hvad skete der, han mistede følelserne for mig. Jeg ønsker råd til at få ham tilbage, for vil ikke have andre end ham.

Han siger, han stadig elsker mig, og jeg spurgte ham, om han stadig vil ses med mig. Men han svarede, at man ikke ses mere, efter man har slået op. Er det ikke meningen, at man lige mødes og snakker om tingene sammen face to face? Det vil jeg seriøst meget gerne, bare for at kunne stå foran ham og fortælle ham, at jeg elsker ham og vil forholdet med ham. Jeg har løjet et par gange og han gav mig en chance til at forbedre mig , havde ikke gjort noget forkert, da han slog op, og det har virkelig gjort mig ked af det.

Har I råd til, at jeg kan få ham igen på. Og kan I give mig råd til, hvordan jeg viser ham, at jeg har forandret mig? Jeg bor i en anden landsdel end ham og det gik meget godt med tog hver weekend og ferie, vi har nemlig været sammen i et halvt år og lige været i seng sammen igen, hvor han sagde, han elskede mig. Vi har det godt, når vi er sammen, hvorfor ikke, når vi ikke er det. Seriøst hjælp mig, jeg savner og elsker ham stadig vildt meget! Håber I kan hjælpe mig på vej ! :(

Hilsen pigen på 15 år.

SVAR:

Hej med dig

Hvor ville jeg gerne give dig ham tilbage. Men det kan jeg ikke. Det er et frit land, vi lever i. Han er fri til at vælge, hvad han vil.

Hvordan man gør det forbi med hinanden, er der heller ingen regler for. Han burde have sat sig ned og talt ordentligt med dig om, hvorfor han ikke ønsker at være din kæreste mere. Det synes jeg, du har helt ret i.

Hans udsagn sårer!! - er der mon noget sandt i dem?

Det eneste du ved er, at han ikke kan leve med at have en kæreste, der lyver. Det tror jeg heller ikke, du selv ville kunne leve med.

Han har også gjort dig ked af det, ved at sige at du er som din mor.

Det er rigtigt, som du siger, at du ikke ER din mor. Men vi kan ligne vores forældre på opførslen. Hvis så den opførsel ikke er god, og vi ikke har lyst til at gøre ligesådan, så bliver vi nødt til at erkende, at vi skal gøre noget andet. Men når vi er pressede, handler vi ofte på den måde, vi har lært hjemmefra, selvom den måske ikke er den mest smarte.

Find ud af hvem du selv ønsker at være

Du skal finde ud af, hvem du er og hvordan du vil opføre dig. Du skal ikke lave dig om, for at holde på ham, men du kan overveje, om det han siger om løgnene er rigtigt.

Hvis du har det med at lyve, så må du beslutte dig for, om det skal blive ved, eller om det er noget, du er villig til at ændre på. Sandheden kan være svær og den kan være enormt kedelig at holde sig til. Men den er altafgørende i et parforhold, hvor man SKAL have tillid til hinanden.

Du kan ikke bestemme over ham

Du kan godt prøve at vise ham, at du har forandret dig, og at du stadig elsker ham, men du kan ikke beslutte for ham, at han skal være din kæreste igen. Det valg kan han kun træffe alene.

Som du rigtigt har gogglet dig frem til, kan det være en god idé at give ham tid. Men der er heller ingen regler for HVOR LANG TID.

Måske kommer han til at stole på dig igen og ønsker at være din kæreste, måske sker det aldrig.

Find dig selv først og fremmest

Du kan nu vælge, om du vil sidde og vente, eller om du vil forsøge at leve livet og udvikle dit eget selvværd.

Vil du gå i gang med at arbejde med at elske dig selv, holde dig til sandheden og erkende, at du måske engang imellem ligner din mor?

Jo mere du elsker dig selv og står ved den person, du er, jo lettere er det også for andre at elske dig. Men hvis du spiller en rolle for at være på en bestemt måde eller bare ikke er troværdig, så kommer du på overarbejde, og får til sidst svært ved at kende dig selv.

Måske kan du hente lidt inspiration ved at læse disse artikler:

Pigevenner og drengevenner

Er der nogen der kan li mig?

Hvem er jeg?

Jeg håber du bliver glad igen og finder de bedste sider frem i dig selv.

Kærlig hilsen Anja