Forelsket (tror jeg) og meget genert – hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva. Jeg er en dreng på 18 år og går i 2.g. Jeg har aldrig haft en kæreste og har ikke for alvor været i nærheden af det inden for de sidste 2 år. Jeg har med min erfaring gjort mig mere umage i at vælge, hvem jeg kan li'.

Her for 4-5 måneder siden mødste jeg en pige i min lokale løbeklub. Jeg kender hende kun gennem løbeklubben. Jeg begyndte hurtigt at kunne lide hende, og vi smalltalkede også lidt med hinanden i ny og næ. Nogle gange føler jeg, at jeg har let ved at tale med hende, men andre gange er jeg bare så mega genert... Som eksempel var jeg til et løbestævne, hvor hun også var med, vi snakkede en hel del den dag og heppede på hinanden osv. men dagen efter til træning, hvor vi begge var, der sagde vi slet ikke noget til hinanden, selv om jeg synes, muligheden var der.

Jeg har længe overvejet, om jeg skulle invitere hende ud eller noget, men har simpelhen ikke modet til det. Hvad skal jeg gøre? Jeg tror, jeg er bange for at blive afvist eller akavet øjeblikke... Jeg ved en masse om hende og tror virkelig, vi passer enormt godt sammen. Hun er en af de helt specielle piger, som man ikke møder mange af.

Jeg håber virkelig, I kan hjælpe mig, det ville betyde en del, og så skal jeg nok gøre min del.

Venlig hilsen den Anonyme, 18 år

SVAR:

Hej

Når det handler om kærlighed, findes der ingen lette svar eller løsninger. Det ville jo være dejligt, hvis jeg kunne forsikre dig om, hvordan det hele ville ende, men det er ikke muligt.

I sidste ende handler det om at tage en beslutning: Har jeg det fint med at være venner eller vil jeg gerne noget mere? Hvis det er fint som venner, så fortsætter du blot som det er, men hvis du vil noget mere, så må du tage en chance.

Tag en chance

Du må tage en chance og tale noget mere med hende, invitere hende på kaffe eller direkte erklære din kærlighed til hende. Hvad hun svarer eller hvad hun gør, vil kun vise sig, når du tager chancen. Kærlighed er svær, men det er også det, der gør den så fantastisk berigende.

Læs også denne artikel om fordelen ved at tage et trin ad gangen: Et trin ad gangen er det mest sikre.

Held og lykke med det hele.

Venlig hilsen
Anne