Er der nogen, jeg kan tale med om mine homoseksuelle følelser?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg har i mange år haft tanker og lyster om piger. Jeg har et par gange endda gået så vidt, at jeg har haft samleje med piger. Jeg har prøvet alt for at tænke på drenge i stedet eller i hvert fald ikke tænke og agere på det med piger.

Kan I hjælpe mig? Er der nogen, jeg kan tale med, som kan hjælpe mig med at få lyst til en mand og hjælpe mig på vej til forhåbentlig en gang i fremtiden at blive gift med en mand og leve, som Jesus ville det?

Vh. kvinde, 25 år

SVAR:

Hej kvinde på 25

Det er dejligt, du skriver til os, for det er det, vi er her for.

Det er også rigtig godt, at du spørger, om vi kender nogen at tale med. Jeg tror faktisk, det er nødvendigt – og det er under alle omstændigheder godt at dele sine tanker og følelser med nogen.

Her vil jeg særligt gøre dig opmærksom på KNUS – Kristent Netværk omkring Udfordret Seksualitet. Hvis du går til KNUS' hjemmeside under fanen sjælesorg, får du mulighed for at komme i kontakt med nogle, der kender til udfordringer med seksualitet.

Jeg vil ønske dig alt godt og Guds vejledning og hjælp i din videre rejse.

Bedste hilsner
Peter

Opdateret 13.10.2020