Betyder hår på penis at man også kan producere sæd?

Vis spørgsmål

Hej, jeg vil bare spørge jer om: Hvis man har hår på penisen, betyder det så, at man kan producere sæd.

Anonym, 15 år

SVAR:

Hej

Nej, at have hår på penis er ikke ensbetydende med, at man kan producere sædceller.

Hvis man er i stand til at få udløsning, producerer man med stor sandsynlighed også sædceller. Det mandlige kønshormon testosteron har betydning for den mandlige kønsbehåring og evnen til at producere sædceller. Derfor er der ofte en sammenhæng mellem at have hår på penis og evnen til at producere sædceller.

Læs meget mere om alt det, der sker i puberteten under temaet Pubertet – mest for drenge

Mvh Boje