Lille penis, ingen kønshår og forhud stram - hvornår sker der noget?
Hej, jeg er en dreng på 13 år, snart 14. Jeg har lidt problemer med penis, jeg nyder ikke at onanere, fordi jeg ikke kan få min forhud tilbage i hverken slap eller stiv tilstand. Det er ekstremt irriterende.
Jeg kan heller ikke få udløsning endnu, og så er den heller ikke specielt stor, hvornår sker der noget dernede?!?
Håber på svar, især det med forhuden.
By the way, har heller ikke fået kønshår endnu.
Dreng, 13 år

SVAR:
Hej
Det er forskelligt, hvornår man går i puberteten. Et tegn på begyndede pubertet er, at testiklerne begynder at vokse og at der tilkommer kønsbehåring.
Det er ikke usædvanligt, at man er 14 år eller ældre før puberteten for alvor går i gang. Så tag det roligt og væbn dig med tålmodighed. Puberteten skal nok komme.
Mht. forhuden: Det kan være, at du har det, der hedder snæver forhud (phimosis). De fleste vokser fra det i forbindelse med puberteten. Så mit råd vil igen være: Tag det stille og roligt og se om det ikke bliver nemmere at trække forhuden tilbage med tiden. Hvis du er meget generet af det, kan du kontakte din egen læge, som så kan undersøge dig og tage stilling til, om der skal gøres noget ved det. Man er tilbageholdende med at operere for snæver forhud hos unge i din alder, da de fleste som sagt vokser fra det af sig selv.
Mvh
Boje