Store testikler og lille penis – hvad er der galt?

Vis spørgsmål

Hej med jer

Jeg har virkelig brug for hjælp – jeg har altid undret mig over, jeg ikke måtte tage på min mands penis og nulre ved den som andre mænd. Når vi havde sex, kunne jeg godt mærke, at den ikke var verdens største, plus jeg kunne mærke, at hans testikler var enormt store – på størrelse med en netmelon og endda også større nogle gange.

Vi har været sammen i 5 år, og for et halvt år siden spurgte jeg ind til, om ikke hans testikler gør ondt (de hænger jo som sådan en melon i et net), men han sagde nej. Jeg tror, han er flov over det, for ellers fortalte han mig jo bare om det. Tror virkelig også, han er bange for at gå til lægen, igen fordi han er flov.

Men nu vil jeg gerne hjælpe ham – jeg er tilfreds nok, dog ønsker jeg lidt mere sex. Jeg har fået min mand til at sove nøgen om natten; nok fordi jeg har sagt til ham, at jeg er ligeglad med, hvordan han er dernede, men nu opdager jeg så, at hans penis er fuldstændig væk, når den ikke er stiv – som i helt væk!

Håber I kan give mig et svar på, hvorfor hans penis forsvinder, og hvorfor testiklerne er så store! Hans venner har fortalt, at han også havde problemet med de store testikler i folkeskolen.

Bekymret kone, 25 år

SVAR:

Hej bekymrede kone

Jeg kan forstå på dig, at du ønsker at hjælpe din mand. Du beskriver, at han har en lille penis og netmelon-store testikler. Du tror, din mands tilstand begrænser jeres sexliv, fordi han er flov over sit udseende.
Jeg har delt mit svar op i en ros, en årsag og en løsning.

Ros til dig

Først og fremmest har jeg lyst til at rose dig for din indsats for at hjælpe din mand. Det gælder både det, du har gjort for ham psykisk ved at fortælle ham, at du elsker ham, som han er. Det gælder også det, at du skriver til os for at prøve at hjælpe ham yderligere. Det synes jeg er flot!

Årsag

Jeg tror, at årsagen til din mands udseende er vandbrok (hydrocele). Det er en fuldstændig ufarlig tilstand, som er forholdsvis almindelig. Det lyder, som om din mand har haft det i mange år. Du skriver, det ikke generer ham, og med så stor en pung styrker det min mistanke om vandbrok.
Pungen bliver så stor pga. væske, som den indeholder, og så kan penis blive helt væk. Penis er ikke mindre, end den altid har været, men den kan bare ikke udnyttes i sin fulde længde. Når pungen igen bliver mindre, vil der blive bedre plads til, at penis kan bruges som normalt. Det betyder ikke nødvendigvis, at din mand får en meget længere penis, men med det omfang, hans pung har, tænker jeg, at penis sagtens kan virke et par centimeter længere.

Løsning

Den lidt dårlige nyhed for din mand er, at han er nødt til at gå til lægen for at få løst det. Der findes ingen mirakelkur for det her uden en læge. Hvis I går til lægen, vil forløbet formodentlig være sådan: Lægen vil spørge ind til omstændighederne og undersøge pungen. Han vil spørge ind til ønsker for behandling. Som sagt er tilstanden fuldstændig ufarlig, og man gør som regel kun noget ved det, hvis patienten har et ønske om det.
Hvis I har et ønske om det, vil lægen henvise jer til et sygehus, hvor de kan ordne det. Afhængigt af jeres situation vil lægen på sygehuset beslutte sig for enten indsprøjtning, drænering eller operation. Der er meget lille risiko for komplikationer ved disse indgreb.

Konklusion

Konklusionen er altså:

  1. Du er en sej kone
  2. Jeg tror, din mand har vandbrok, som er fuldstændig ufarligt. Vandbrokket er sandsynligvis også årsag til, at hans penis forsvinder.
  3. Vandbrokket kan undersøges af lægen. Hvis det skal fjernes, skal I henvises til sygehuset, hvor man kan lave et ufarligt indgreb.

Jeg håber, det er svar på dine spørgsmål. Hvis du ikke føler, du fik svar nok, eller hvis der dukker flere spørgsmål op, er du velkommen til at skrive igen.

Mvh Jonas