Stalker han mig?
En dreng har spurgt om vi skulle være kærester men jeg sagde nej men nu føler jeg at han stalker mig hvad skal jeg gøre?

SVAR:
Kære dig
Tak for dit vigtige spørgsmål. Ind i dit spørgsmål har jeg et par tilbagemeldinger.
Grænsesætning
Respekt for dig, at du har sagt nej til at blive kæreste med en. Det er meget vigtigt at kunne sige til og fra. Ingen andre har ret til at bestemme, hvem du skal være kæreste med. Kun dig selv.
Tydelighed
Det lyder til at I er 2 forskellige steder. Han siger ja, du siger nej. Hvordan vil det være at tænke, at det er vigtigt, at du ignorerer ham, så at han kan forstå, at der ikke er noget at hente hos dig?
At hente hjælp
Du skriver ikke, om det er en fra din skole, men hvis det er, så vil jeg opmuntre dig til at gå til en af dine lærere og beskrive, hvordan du oplever det. En anden mulighed er også, at du taler med en af dine forældre om din udfordring.
Det er vigtigt at passe på sig selv.
Dette var lige et par tanker til dig fra mig