Min kærestes penis drypper – hvad kan det skyldes?
Hejsa
Sagen er den, at min kærestes penis er begyndt at dryppe lidt. Jeg kender ham rigtig godt og har aldrig oplevet det før. Så nu vil jeg høre, hvordan det kan være, det er begyndt at ske.
Har tænkt på, om det er, fordi hans krop ændrer sig, eller om det er, fordi han tænder meget på mig.
Vil også gerne høre, om der er noget jeg kan gøre.
Håber, I kan komme med et svar.
F, 19 år

SVAR:
Hej F
Tak for dit spørgsmål. Det er omsorgsfuldt af dig at hjælpe din kæreste. Jeg håber, mit svar kan hjælpe jer på vej.
Årsager til dryppende penis
Jeg er i tvivl, om din kærestes penis drypper med urin, sæd eller noget helt tredje? Og i hvilken sammenhæng? Derfor skriver jeg lidt om forskellige muligheder:
Du skriver, at det måske er, fordi han tænder så meget på dig. Hvis han drypper lidt sæd under erektion før udløsning, er det helt normalt og kaldes præsperm. Det er en væske, der har som funktion at smøre urinrøret og penishovedet. På den måde gøres hans krop klar til at have samleje. Det er meget forskelligt fra mand til mand, hvor meget præsperm han danner.
Hvis din kæreste drypper urin, kan det være, at han ikke får tørret sig, efter han har tisset, og der derfor drypper lidt ud i underbukserne.
En tredje mulighed er, at han kan dryppe klar væske og/eller pus. Det kan tyde på, at han har en kønssygdom, og så er det meget vigtigt, at både han og du bliver testet af jeres læge.
Jeg vil anbefale din kæreste at gå til lægen, hvis han oplever, det er et problem for ham, eller han er bekymret for drypperiet. Så kan lægen udelukke, at der er noget galt.
Hvad du kan gøre
Jeg synes, du har gjort noget rigtig godt for din kæreste ved at spørge os, hvad der kan være årsagen til drypperiet. Andet tror jeg ikke, du kan gøre lige nu.
Jeg håber, du fik svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive til os igen!
Vh Amalie