Kraftige øjenbryn, der hænger sammen - har I et godt råd?
Jeg har et problem. Mit problem er så, at jeg har problemer med mine øjenbryn, da de er kraftige og har stort set monobryn konstant, hvis jeg ikke plukker dem!
Og problemet er så, at det er pinligt at plukke dem, og folk kan se, at jeg ikke kan finde ud af at gøre det rigtigt!! Og det er meget ydmygende og har brug for et godt råd....
Hilsen J, 15 år

SVAR:
Hej J
Nogle mennesker har mere tendens til "monobryn" (som på medicinsk kaldes synophrys) end andre. Hvis man ikke bryder sig om det, kan man klippe eller barbere hårene væk. Nogle forsøger at hive hår og hårsæk ud. Hårsækkene bliver imidlertid gendannet.
Det er ikke udtryk for sygdom (dog kan det ses ved visse alvorlige genetiske sygdomme, som jeg er sikker på, du ikke har), og ganske mange mennesker ville have "monobryn" i varierende grader, hvis de ikke klippede disse hår.
Der er formentlig ikke noget at gøre ved det udover at klippe hårene, hvis man ikke bryder sig om at have "monobryn". Men jeg synes ikke, at du skal skamme dig over det, da der jo er tale om helt naturlig hårvækst.
Mvh
Boje