Kan styrketræning hindre vækst af penis?
Hej Adam&Eva!
Jeg træner rimelig heftig styrketræning og vil gerne vide, om det ændrer på noget ved min penis, som fx at den ikke længere vil vokse, eller at jeg får en mindre penis?
P, 17 år

SVAR:
Hej P
Jeg har forsøgt at lede efter et svar i videnskabelig litteratur omkring dit spørgsmål - men desværre uden held. Jeg har ikke været i stand til at finde studier, hvor man undersøger effekten af styrketræning - eller fysisk træning generelt - og størrelsen af penis.
Der findes dog masser af mænd, som har trænet hårdt, mens de var i puberteten. og som har en normal størrelse penis. Så jeg synes, vi kan tillade os at antage, at styrketræning ikke umiddelbart påvirker væksthastigheden af penis
Mvh
Boje