Kan han lide mig? Skal jeg spørge min veninde?
Jeg kan godt lide en fra min klasse. Det er en fætter til en af mine rigtig gode veninder.
Har tænkt på, om jeg skal spørge hende, om hun ved, hvem han godt kan lide. Men er usikker på, om jeg skal gøre det.
Laura, 12

SVAR:
Kære Laura
Tak for dit spørgsmål. Jeg tænker, det er spændende for dig, hvad der kommer til at ske. Selvom du kan mærke, at du rigtig godt kan lide drengen fra klassen, tror jeg, du skal læse den her artikel: "Plusser" ved at vente med at få en kæreste. Når du har læst den sidste del af artiklen, har du måske også fået inspiration til, at det kan være en god idé, hvis I begynder med at blive gode venner, dig og drengen.
Prøv at snakke lidt med ham
Derfor kan det være værd at overveje, om du bare skal tage sagen i egen hånd og blive bedre venner med ham. Hvis du starter med at snakke med din veninde om ham, så har du allerede dine ”antenner” ude i forhold til hendes vurdering af hans følelser. Jeg tror, det er bedre, at du gør dine egne erfaringer og kommer til at snakke lidt mere med ham. Måske finder du ud af, at han er anderledes, end du troede, og at du derfor ændrer dine følelser for ham. Du har god tid til at finde ud af det med kærester. Du kan læse lidt mere om fordelene ved at få gode venner i denne artikel: Gode venner.
Din veninde ved måske ikke mere end dig
Hvis du synes, det er svært at komme i kontakt med ham, fordi dine følelser for ham bliver større, og du måske bliver lidt genert, kan du prøve at spørge din veninde. Det er bare ikke sikkert, at hun ved mere, end du gør, selvom de er i familie. Jeg håber, at du finder en god løsning. Pas rigtig godt på dig selv.
De bedste hilsener, Susanne S. Ertbølle