Jeg bliver tiltrukket af drenge men vil ikke være homoseksuel

Vis spørgsmål

Hej Adam og eva

Jeg skriver, fordi jeg længe har troet, jeg er homo. Jeg vil helt vildt gerne være “Normal” og ønsker virkelig ikke at være homo!!

Jeg har bedt og bedt og bedt Gud om at fjerne min tiltrækning af drenge. Jeg har snakket med nogle få personer om det.

Jeg ser bøsseporno og ved godt, det er et problem. Har prøvet at få og gi’ et handjob af og til en dreng. Og ja, jeg fortryder det, men ved også samtidig godt, at Gud har tilgivet mig. Jeg vil virkelig ikke gøre det igen, da jeg er bange for, det vil ødelægge mig.

Jeg brænder virkelig for min tro og ønsker ikke at være homo eller leve som homo. Mit spørgsmål er derfor: Kan det være, jeg bliver hetero, og hvordan??

Hilsen ham den forvirrede på 19 år

SVAR:

Kære forvirrede!

Tak for din henvendelse. Jeg vil gå direkte til at svare på det konkrete spørgsmål, du slutter af med at stille, og derefter kigge på et par af de andre ting, du kommer ind på.

Måske er ændring mulig

Jeg vil allerførst understrege, at dit liv er vigtigt og værdifuldt – også selvom du måske aldrig kommer til at have én eneste heteroseksuel følelse!

Nogle mennesker oplever, at deres seksuelle tiltrækningsmønstre ændres gennem livet, men det er ikke noget, vi selv kan styre. Derfor er det vigtigste at kunne sige “Jeg oplever den her tiltrækning lige nu, og det er okay.”

At brænde for troen

Tillykke med, at du har fundet den frelsende og tilgivende Gud! Det er så godt at læse, og det mærkes tydeligt, at den kristne tro har stor betydning i dit liv. Derfor vil jeg her fokusere på en side af troen, som du ikke nævner, og som jeg mener har afgørende betydning i livsvandringen med Gud: Jesus elsker dig! – Selvfølgelig har du hørt det, men er det også det, du oplever og føler? Du ved det godt, men kan du gribe det? Jesus elsker dig betingelsesløst!

Hører du det? Betingelsesløst! Lige nu. Ikke først engang når/hvis dit liv bliver anderledes! Hvis din tro skal vokse sig stærk og sund, er det alt afgørende, du forstår, at Guds kærlighed er uden betingelser. Når/hvis du skal ændre nogle ting i dit liv, er det ikke for at opnå eller få mere af Guds kærlighed. Den har du allerede nu lige så meget af, som du nogensinde kan få. Når vi skal ændre noget i vores liv, er det, for at vi kan få et sundt liv, og Gud kan blive ophøjet.

I svaret Kristen bøsse – hvad gør jeg? er der nogle konkrete forslag til det at bede til Gud, som måske kan være en hjælp for dig.

Porno og sex

Du ser porno og har haft handjob med en dreng; det ser du som et problem og er bange for, at det ødelægger dig, hvis det fortsætter.

Jeg ved ikke, hvilke konkrete problemer du tænker på, og hvad du mener med, at det ødelægger. Er det din tro, som er i fare? Er du bange for, at du er afhængig, eller at du bliver det? Er du bange for, at det skal holde dig fast i de seksuelle baner, du er i nu? Jeg giver dig ret i, at det er noget skidt for dig, men jeg har brug for at vide mere, hvis jeg skal give konkrete råd.

I vores tema om porno har vi samlet meget viden, så måske er der noget, du kan bruge.

Find nogle at tale med

Du skriver, du har talt med nogle få personer om, at du har homoseksuelle følelser, men ikke hvem det er (venner, forældre eller andre voksne eller …?). Jeg tror, du har brug for at få snakket det igennem med en erfaren voksen. Er der nogen, du har tillid til: dine forældre, en præst, ungdomsleder, din læge eller …?

Måske kan du få noget godt ud af at kontakte KNUS, som er et netværk for mennesker, der som dig er udfordret af deres seksualitet.

Håber, du får den hjælp, du har brug for i forhold til de problemer, du har, og at du bliver velsignet og styrket i din kristne tro.

Kærlig hilsen
Karsten

Opdateret 14.10.2020