Ikke sæd men tis ved onani - noget galt?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en dreng på 14 år, jeg har læst lidt på jeres hjemmeside, om onani er synd?...men der er ikke rigtig nogen konkrete svar :(

Men ellers i går, da jeg onanerede, fik jeg en udløsning, der var unormal, fordi det var ikke sæd men tis...Er det ikke sådan at urinrøret bliver lukket under erektion? :o

Anonym, 14 år

SVAR:

Hej 14-årig

Det er et meget svært spørgsmål, og ikke alle kristne er enige. Men en ting er dog sikker: Gud er meget klar mht. hvad der er en synd:

Det er forkert at se syndigt på andre kvinder end sin kone. (Og da du ikke har en endnu, gælder det alle kvinder). Der er ingen tvivl om, at det vil altid være en synd at onanere, mens man tænker eller ser på billeder/film af kvinder. Altså at man fantaserer, at man har sex med dem. Og det vil være svært/umuligt for de fleste. Hvis man ikke kan gøre det uden at involvere billeder/film eller tanker om kvinder, vil det være en synd.

Prøv at læse mere om onani på vores side:

Om onani – mest for drenge

Er onani synd?

Mht. udløsning med tis: Blæren og sædblæren ligger lige ved siden af hinanden, og hvis det bare er en eller få gange, at urin kommer med ud, skal du ikke tænke over det.

Roland