Hvornår er det ok at mødes med min netflirt?

Vis spørgsmål

Jeg har mødt en sød fyr på nettet, som jeg virkelig gerne vil mødes med. Vi har snakket sammen hver dag i ca. to måneder, men på grund af corona har vi ikke mødtes endnu.

Hvornår er det ok at mødes og gå på dates? Skal vi vente, til der er kommet en vaccine?

Kvinde, 23 år

SVAR:

Hej med dig

Du skriver, at du har mødt en sød fyr på nettet. Det er helt naturligt at have et behov for at ses, hvis man har god kemi og har skrevet sammen igennem noget tid, som I har. Så jeg kan godt forstå, du har nogle tanker om det at mødes nu her i corona-Danmark.

Hvornår skal vi mødes?

I forhold til dit spørgsmål angående date og corona, så kan det siges helt kort: I må gerne mødes. Hvis I begge er uden symptomer og overholder retningslinjerne med bl.a. afstand og hygiejne, så er det helt ok. Du kan overveje, om I skal mødes udenfor, så I med sikkerhed har god plads omkring jer.

Man kan sige, at retningslinjerne betyder, at den fysiske kontakt formindskes meget. Men der er mange andre ting, man kan fokusere på, når man skal lære en person at kende. Personligheden kan virkelig komme i fokus, hvilket måske er rigtig fint. Og så har man stadig mulighed for øjenkontakt og flirt, der sagtens kan opstå på behørig afstand.

Overvejelser i forhold til at mødes

Hvis I kommer frem til, at I gerne vil mødes, så er der en ting, jeg synes, du skal tage med i overvejelserne:

Når man mødes med en, man kun har mødt online, så må man være forberedt på, at det kan være, personen ikke er ærlig. Og det er muligt, at der sidder en helt anden person på den anden side af skærmen, end man tror. Så jeg vil anbefale dig at have en veninde med på første date. Hun kan vente i nærheden eller være på mobilen, hvis nu tingene ikke går som planlagt. Måske kan du få flere input ved at læse artiklen Netdating.

Heldigvis er der mange ærlige mennesker derude, og jeg håber og krydser fingre for, at din online-fyr er ægte og ligeså skøn i virkeligheden.

Held og lykke med det hele.
Mai