Hvorfor skriver hun ikke så meget til mig som før?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg står i den situation, at jeg har ses med en pige i længere stykke tid. Vi har skrevet rigtig meget sammen, men her inden for de sidste par dage synes jeg, vi er begyndt at skrive mindre. Jeg bliver meget ked af det og desperat over, at der går lang tid imellem hendes svar, når vi før har kunnet skrive meget. Lige pludselig er det vendt, og så er der ikke så meget kontakt længere.

Mit spørgsmål er så, om hun er på vej væk fra mig, eller om det er noget helt andet?

Håber I kan hjælpe.

Mand, 24 år

SVAR:

Hej

Tak for dit spørgsmål til os. Det lyder dejligt for dig, at du har ses med en pige gennem længere tid. Jeg forstår godt, det påvirker dig, når hun pludselig ikke skriver så meget, som hun plejer.

Tag detektiv-kasketten på

Du spørger, om pigen er på vej væk, eller om der er noget helt andet på spil. Da jeg ikke kender pigen, kan jeg af gode grunde ikke komme med det rigtige svar. Du er selv inde på, at der kan være to mulige forklaringer:

Første forklaring kan være, at hun stille glider ud af jeres relation. Har der været andre tegn på det? Anden forklaring kan være, at der er noget andet på spil. Måske har hun travlt med arbejde, studie, fritidsaktiviteter eller andre relationer. Har hun fortalt noget, der kunne pege i den retning?

I stedet for at tænke det værste er det en god idé at tage detektiv-kasketten på og overveje, om der kunne være andre forklaringer.

Spørg direkte

Du kunne sikkert gætte og spekulere i lang tid. For at spare dig selv for det vil jeg råde dig til at spørge pigen direkte. Og jeg vil anbefale dig at ringe frem for at skrive. Man kan nemt misforstå hinanden på tekst.

Du kunne sige noget i retning af: “Jeg har lagt mærke til, at vi ikke skriver så meget, som vi har gjort før. Kan du fortælle mig, om der er en særlig grund til det?

Forskellige forventninger

Du skriver, at du har ses med pigen i længere tid. Hvor længe er det mon? Jeg spørger, fordi jeg tænker på, om I mon nogensinde har afstemt med hinanden, hvad I vil med jeres relation?

Når I skriver meget sammen og har ses over en længere periode, sætter det gang i nogle forventninger til hinanden. Sagen er bare, at I måske sidder med helt forskellige forventninger. Det kan I kun finde ud af ved at tale om dem.

Hvilken relation ønsker du?

Du skriver, at du bliver ked af det og desperat, fordi hun ikke skriver. Det tolker jeg, som om du rigtig gerne vil relationen med hende. Måske er du også blevet forelsket i hende? Har du afgjort med dig selv, hvilken relation du ønsker med pigen? Skal hun bare være en, du skriver og ses lidt med? Eller ønsker du, at relationen skal være mere end det? Og har du fortalt hende det?

Jeg tror, det vil hjælpe jer begge to, hvis I får talt om, hvad I begge forventer af jeres relation. Måske kan det også give noget ro til dig at vide, hvad hun vil.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Og jeg ønsker dig alt det bedste i din videre proces med pigen.

Vh Charlotte