Hvorfor er min hukommelse blevet vildt dårlig?

Vis spørgsmål

Har her for nylig haft en vildt dårlig hukommelse! Jeg glemmer, hvad jeg har lavet i løbet af dagen, jeg kan ikke rigtig huske, hvad jeg lavede i løbet af ugen og glemmer tit aftaler.

Er det her normalt for teenagere, eller burde jeg være bekymret?

Stil endeligt spørgsmål til min tilstand, hvis I føler.

Mvh. En småbekymret fyr, 17 år

SVAR:

Kære småbekymrede fyr

Det er rigtigt godt, at du er opmærksom på, at din vanlige adfærd er ændret. Jeg har dog rigtig svært ved at give et konkret svar på dine forespørgsel, da jeg simpelthen har for få detaljer.

Der kan være mange grunde til, at du er glemsom

Det kan være, du har sovet mindre, end du plejer; du er måske mere bekymret for noget særligt eller er blevet forelsket. Du kan have ændret din kost, fået en ny hobby, du er meget optaget af eller har haft meget travlt.

Det kan være nogle af forklaringerne til, hvorfor du har været mere glemsom, men det er svært for mig at komme nærmere et svar. Jeg håber, det har givet dig nogle ideer og mulige forklaringer til din glemsomhed. Ellers er du selvfølgelig velkommen til at skrive igen med flere detaljer.

Venlig hilsen
Anne