Vil hun mig, eller vil hun mig ikke?

Vis spørgsmål

Hun var vild med mig i startet og alt var godt. Hun tager på skiferie. Kommer hjem og siger, hun ikke ved, om hun har følelser. Hun er forvirret i perioden. Nogle gange vil hun gerne, andre gange ikke - det sker jeg presser på. Det har stået på i 4 måneder. Og hun har fortalt, jeg er kommet ind på hende som ingen andre. At hun har svært ved at lade folk komme for tæt ind på hende. Og så har hun sagt, det er ved at blive for seriøst. I starten sagde talte hun om at flytte til København, hvis det blev seriøst. Jeg ved ikke, men antager, hun godt kan lide mig og har følelser for mig, for hun siger, det er op og ned følelsesmæssigt hele tiden, men lige nu holder hun afstand. Prøver hun på at glemme mig og skubbe mig væk? Er det det, der sker? Hilsen Patrik 19 år (resume ved redaktionen)

Læs hele spørgsmålet her:

Hun var vild med mig i startet. Virkelig. Var sammen med hende privat, hver gang jeg kom hjem.(Jeg bor i København) Video på face, sms og opkald næsten hver dag, når jeg ikke var hjemme.

Hun tager på skiferie. Kommer hjem og siger, hun ikke ved, om hun har følelser. Der er gået 4 dage vel og mærke. Vi har erklæret hinanden kærlighed forinden. Elsker dig og alt det fis. Vel og mærke uden at have hende seksuelt. Jeg begynder at skrive til hende mere, end hun gør.

Det er op og ned hele tiden, og til sidst vil hun ikke have, vi er sammen mere, så jeg presser på og får lov til at være sammen med hende. Gå ture, ses i byen osv. Hun er forvirret i perioden. Nogle gange vil hun gerne, andre gange ikke.

Fik en besked på face, før jeg kom til Kbh den her gang. "Jeg tænker på dig hver dag, har talt med mine veninder om dig. Du er en kendt mand. Jeg kan ikke bare glemme dig". Jeg kommer hjem. Hun siger, alt er ved det samme. "Vi har et kærligheds/hadforhold. Det smadrer os begge. Jeg hader det".

Hun snakker med sin mor og fortæller, vi begge ikke ved, hvad vi vil og er forvirrede. Dagen efter skriver hun ikke. Mine venner kommenterer noget herinde på face. Hun bliver lidt sur. Møder hende i byen. Snakker ikke med hende, følger hende hjem imod hendes vilje, hun siger, jeg skal komme med ind. Fletter fingre i en time. Sensuelt, omsorg og alt det der. Kysser farvel, fordi en veninde kommer. Får en besked på vejen om, at veninden sover. Lægger op til, at jeg kommer tilbage; men hun svarer ikke.

Hun fortæller, hun ikke gider noget, og at hun ser mig som en god ven. (hvilket hun har sagt et par gange tidligere - at det ikke er godt vi er sammen osv.) Spørger, om man siger til en god ven, at man tænker på den person hele tiden, og om man siger, man har et kærlighedsforhold til den person. Det svarer hun ikke på. Næste dag i byen kysser hun Jesper, der er homo med vilje, og i mellemtiden har hun også kysset med en anden. Det har jeg ikke fået noget at vide om; men vidste det lidt i forvejen. Fint, jeg bliver sur og tager fat i dem. "Hvorfor skubber I - kan I ikke bare lade mig være?" Jesper siger, hun fik ham til at kysse ham. Dagen efter er jeg slettet. Jeg ignorerer, skriver dagen efter og bliver blokket. Spammer sms'er to dage. Den tredje dag går jeg ned til hende. Hun er hjemme; men søsteren siger, hun er sur, og at hun ikke gider tale med mig. Søsteren siger: ”Hun ved ikke, hvordan hun skal håndtere dig og det her. Kan du ikke bare tage hjem. ”Du er en sød dreng”, siger hun også. Mor og far siger, jeg stalker hende, og så møder jeg hende i byen sammen med dig. Hun siger til dig, jeg er dejlig og bla bla; men at jeg skal lade hende være og snakker i tåger. Intet har sammenhæng og hun lyver.

Den person, jeg ikke kan nævne, skriver til mig i dag, at hun har spurgt ham, om han ikke kom over efter byen i går. Til det har han svaret nej, fordi han ved det med mig, og så sender jeg hende et brev på 4 sider efter 7 dage, hvor jeg ikke snakker med hende eller skriver til hende. Bliver så unblokket og får en besked på face om, at det er slut og bla bla, at jeg ikke skal kontakte hende og at hun ikke vil svare. Men hun svarer alligevel.

Skrev så i går. Bare random. Til det svarede hun noget randomt. Blokkede hende lidt på face, og så unblokkede jeg. Kigger nu og så er jeg blokket. - Det har stået på i 4 måneder. Og hun har fortalt, jeg er kommet ind på hende, som ingen andre. At hun har svært ved at lade folk komme for tæt ind på hende. Og så har hun sagt, det er ved at blive for seriøst.

I starten, da hun fortalte mig, hun havde følelser, ville hun måske flytte til København, hvis det blev seriøst. Jeg ved ikke, men antager, hun godt kan lide mig og har følelser for mig, for hun siger det er op og ned følelsesmæssigt hele tiden. Ved ikke, om jeg tager fejl, og hun har de sidste 2 måneder sagt, vi ikke skulle tale sammen og alligevel skrevet til mig når jeg ikke har skrevet; men det har hun så ikke gjort de sidste 2 uger.

Jeg har skiftet mit coverbillede. Ved ikke, om det er derfor, for det er public, og jeg popper op på hendes væg, hvis nogen af dem liker mine ting. Hun har ikke på noget tidspunkt sagt til mig, at jeg skulle lade hende være helt? Hvad betyder det her?

Og hun må vel kunne lide mig og have haft store følelser for mig i og med, hun erklærer sin kærlighed? Hun sagde på et tidspunkt, hun var skræmt over, det var gået så stærkt? Hun skrev til mig på et tidspunkt, at det også var et praktisk problem, hvis det blev seriøst mellem os to. Langdistanceforhold ville gå i stykker, og det ville hun ikke kunne klare. Og hun syntes også, at det var mærkeligt, at det var bestemt, at vi enten skulle være kærester eller slet ikke snakke sammen. Prøver hun på at glemme mig og skubbe mig væk nu her så? Er det det, der sker? Hun skriver også tit, når jeg skriver. Jeg er ved at blive irriteret, at det nok også er det bedste. Hun følte i starten, jeg var kold og lidt ligeglad med hende. Nu jagter jeg hende.

Er det ikke vanvittigt at sige første gang, vi er sammen, at hun godt kunne finde på at flytte til København, hvis det blev seriøst? Eller er det bare et trick?

Og tror du, hun blev træt af, at jeg ikke gik i seng med hende? Og sagde forresten aldrig ja til noget, hvor jeg skulle være sammen med familien, fordi jeg ikke selv vidste, hvad jeg ville i starten. Jeg TROR, det er, fordi hun bliver blød i knæene. Hun sagde på et tidspunkt, at hvis jeg blev ved med at presse på, så ville hun lukke mig ind. Og det skulle jeg ikke.

Hilsen Patrik, 19 år

SVAR:

Hej Patrik

Time Out

Jeres forhold virker ret forvirrede, og det er du selvfølgelig meget frustreret over.

Jeg kan naturligvis ikke overskue, hvad I egentlig mener og føler, og hvad I egentlig ikke føler og ikke mener. Men jeg har en rigtig tydelig lyst til at sige: ”Time out!”. Pause. Overophednings-sikringen bør slå fra. Hvis ikke du skal blive helt slidt op, må du give forholdet en pause.

Det lyder lidt til, at hun har foreslået, at I bare var venner, der kunne snakke sammen. Men sådan som jeg tror, du har det lige nu, kan det ikke fungere. Du vil tolke hver eneste sætning, hun siger, for at finde ud af, om hun vil eller vil ikke være kæreste med dig. Og det kan jeres forhold slet ikke holde til.

Bolden er hos hende

Jeg tror bestemt ikke, du gjorde noget forkert ved ikke at ville gå i seng med hende. Det hjælper aldrig på et forvirret forhold at begynde at have sex – det gør bare det hele endnu mere forvirret.

Men jeg tror, det er rigtig vigtigt, at du holder op med at presse på for at få forholdet afklaret. Det kan hun tydeligvis slet ikke finde ud af lige nu. Muligvis sender hun alle de forvirrende signaler, fordi hun føler sig presset og slet ikke kan finde ud af det hele. Så hvor svært det end kan være: Lad det forhold ligge.

Hvis der så er et ønske dybt i hende om at ville være kæreste med dig, så lad hende selv finde det frem og selv sige det til dig. Jeg forstår godt din ivrighed – men den slags ting kan man ikke presse frem, hvis de skal være sunde og holdbare. Bolden må ligge hos hende. Hvis hun så tager den op og kaster den tilbage til dig, har vi en ny situation. Og ellers har vi slet ingen situation.

Håber du kommer godt igennem det!

Hilsen Sprint