Hvordan finder jeg ud af, om en pige vil have sex?

Vis spørgsmål

Jeg har tænkt på, om piger har en måde, de oftest viser, at de vil have sex med en dreng/mig/person?

Er der ikke bare nogle små tegn, som peger på, at hun har lyst til det? Hvis der er, så beskriv dem én efter en.

Dreng, 17 år

SVAR:

Hej

Mange tak for dit spørgsmål. Jeg tænker, det er helt naturligt og fint, at du tænker på sex og øver dig i at forstå piger og de signaler, de sender. Det er en del af det at blive ung og voksen, at man bliver klogere på både sig selv og det modsatte køn.

Forskellige følelser

Mænd og kvinder er kød og krop, men vi er også sind, ånd og følelser. Sagt på en anden måde er vi hele mennesker. Ligesom du kender dig selv, dine tanker, din krop, dine følelser, ideer og så videre – ligeså er det med piger.

I forhold til sex tænker og føler piger og drenge generelt ret forskelligt. Generelt betyder nærhed, omsorg, tid og god stemning en del for piger, når det kommer til sex. For drenge mindre. Det er sikkert noget af det, du skal være opmærksom på, når du kigger efter signaler. Drenge er generelt hurtigere klar til sex end piger. Det gælder ikke for alle, men for flertallet er det sådan.

Det skriver jeg til dig, for at du skal vide, at en pige sandsynligvis tænker anderledes om sex, end du gør. Hun har brug for at føle sig set, være godt tilpas, være tryg og elsket, før hun vil have reel lyst til sex.

Konkrete tegn

Du efterspørger konkrete tegn på, at en pige har lyst til sex. Som jeg ser det, er noget af ovenstående en forudsætning for, at hun sender signaler, som udtrykker ønske om sex. Det kan være, at hun siger det helt konkret. Måske hun fysisk kommer tættere på dig end tidligere, men det kan på den anden side også bare være et ønske om nærhed og et kram og ikke mere end det.

Det kan også være andre ting, men det vil sikkert være ret forskelligt fra pige til pige.

Hvad er sex?

I forhold til sex kan du måske overveje, hvad du lægger i det ord.­­ Hvad betyder det for dig, hvad forestiller du dig det er, og hvordan skal det foregå?

For mig er sex helt konkrete og dejlige handlinger, men det er også en dyb og meget stærk relation, som min kone og jeg over tid har oparbejdet mellem os. Min holdning er, at sex er ment til at foregå i ægteskabet mellem en kvinde og en mand. Det tror jeg på, fordi sex er smukt, skønt, sårbart, følsomt og en hel masse andet. Sex bliver allerbedst i en stærk relation med et andet menneske og er en del af denne relation.

Grundlæggende synes jeg, du kan overveje to ting:

  1. Reflektér over, hvordan du og piger på hver sin måde tænker om sex
  2. Overvej, om sex er allerbedst med én, man faktisk elsker – én som er noget helt særligt.

Du kan finde flere input til dine overvejelser i vores tema Teenager og sex.

Venlig hilsen
Asbjørn Overby