Hvordan får jeg pigevenner og måske en kæreste?
Hej Adam og Eva.
Jeg har i rigtig lang tid kun været rigtig venner med drenge, men jeg vil også have pigevenner eller endda en kæreste. Personligt er jeg alt for rar, venlig og er ikke en “bad ass”.
Tit, når jeg har spurgt en pige, om vi skulle være kærester, svarer hun: “Du er en sød og venlig ven, men jeg vil ikke være kærester.”
Pigevenner har jeg ikke rigtigt, da jeg ikke ved, hvordan piger er, hvad de laver, og hvad deres interesse er.
Vh E, 14 år

SVAR:
Hej E
Tak for dit brev til os – det giver rigtig god mening. Du vil gerne vide mere om, hvordan man får pigevenner og en kæreste. Og det vil jeg gerne prøve at give nogle bud på.
At få pigevenner
Du vil gerne have nogle pigevenner. Og det er der virkelig mange muligheder for. Drenge og piger kan sagtens være rigtig gode venner. I forhold til pigers interesserer, så er det noget, du kan finde ud af med de piger, du gerne vil være ven med. Så måske er det bedste sted at starte at finde nogle piger, du gerne vil være ven med. Er der nogle på skolen eller måske til nogle af dine egne fritidsinteresser, som virker søde? Så kan du kontakte dem eller finde ud af, hvilke interesser de har. Det kan nemlig være meget forskelligt, hvordan man er, og hvad man interesserer sig for.
Jeg tænker, du kunne lave en plan – måske sammen med en af dine drengevenner – hvor I finder ud af, hvordan I har det godt med at komme i kontakt med pigerne. Vil I gå fysisk hen til dem eller skrive beskeder på nettet? Der er ikke noget, som er rigtigt eller forkert, så det kommer helt an på, hvad I har det bedst med at gøre.
At finde en kæreste
Du vil også gerne have en kæreste. Og her må jeg sige, at der ikke er nogen opskrift på, hvordan man finder sådan én. Det kan ske på så mange måder. Men hvordan og hvornår det vil ske, kan man ikke planlægge. Faktisk er det også sådan, at du ikke behøver at være “bad ass” eller andet for at få en kæreste.
Du kommer længst ved at være dig selv. Tænk på, hvor mange piger der er i verden – og alle har forskellig smag. Det er ikke alle, der falder for den samme type, ligesom du og dine drengevenner nok heller ikke falder for de samme piger. Så det er sandsynligt, at der er en pige, som synes, du vil være en sød kæreste, lige som du er.
Ja, man må bare sige, at der ikke er noget endeligt svar på dine spørgsmål, men jeg håber, du alligevel blev lidt klogere og har mod på at prøve nogle ting af.
Måske kan du også hente nogle input i vores artikler
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
og i det her svar til en anden: Hvordan kan jeg have både pige- og drengevenner?
De bedste hilsner
Mai