Hvem af de to drenge skal jeg vælge?
Hej Adam&Eva. Jeg står i et dilemma, da jeg bliver nødt til at vælge imellem to drenge, der står mig meget nært. Det er en længere og mere kompliceret situation, men jeg vil gøre det kort.
Jeg har denne fantastiske bedste ven, som jeg stoler på og holder utrolig meget af! Vi har begge været forelskede i hinanden on and off, men timingen har aldrig været perfekt til at starte et seriøst forhold. Vi har begge været nede over hinandens afvisninger og har i en længere periode ladet tanken om noget seriøst ligge. Dog har det været besværligt for mig at komme over ham! Så jeg tyede til min anden kammerat for trøst.
Problemet er dette: Jeg er blevet en smule lun på min kammerat og det fortalte jeg ham over en sms. Men han har en kæreste! Dog afviste han mig ikke, men spurgte ind til mine følelser.
Dette drøftede jeg med min bedste ven og han tilbød så en mulighed for, at starte det seriøse vi aldrig havde fået gjort noget ved.
Min kammerat vil måske gå fra sin kæreste, hvis jeg er fuldstændig sikker på, at det kan blive til noget mellem ham og jeg, men jeg er ikke sikker!
Det er et værre luksusproblem og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre eller hvordan jeg skal tackle det.
Den forvirrede, 16 år

SVAR:
Kære forvirrede
Jeg ved ikke, om jeg synes, det er et luksusproblem, du har.
Den ene??
Din bedste ven, som du stoler på og holder meget af.
Han lyder som en rigtig dejlig fyr. Han vil trøste dig, han vil endda tilbyde at være din kæreste nu, fordi ham, du er lun på, ikke helt ved, hvad han vil.
Det er en super ven, der gør en kærlig handling, men er det dét, du vil have?
Du skriver, at I har været forelskede i hinanden on/off, men aldrig har ramt den perfekte timing, hvor I begge var ledige og begge forelskede i hinanden.
Den kan jeg, ud fra hvad du skriver, heller ikke se, at I har ramt nu. Jeg kan ikke læse, at I i øjeblikket har vildt hjertebanken over hinanden og er sikre på, at I skal være et par.
Jeg kan mere se, at din bedste ven holder rigtig meget af dig og vil trøste dig.
Den anden??
Ham du er en smule lun på.
Nu ved jeg jo ikke, om du er fra det vestligste af Jylland, hvor ”en smule” betyder ret meget, eller om du kun er lidt lun på kammeraten. Jeg forudsætter, at du er lidt fascineret af ham, men at du stadig er i stand til at tænke og trække vejret, selvom han er til stede.
Han har en kæreste, men hvis der kommer et bedre tilbud forbi – som i øvrigt kan love ham og garantere ham, at det kan blive til noget – så vil han overveje at forlade den kæreste, han har.
Vil du have ham? Vil du kunne stole på, at han ikke i et forhold med dig også lader en dør stå på klem, hvis noget bedre skulle passere forbi?
Ingen af dem!!!
Kære forvirrede – Jeg er ikke i tvivl. Ud fra hvad du skriver, skal du ikke tage nogen af dem.
Hvis der er sket ændringer i dine følelser, siden du skrev til os, så kan det være, du skal gøre noget ved det med ham din bedste ven. Men hvis du ikke har hjertebanken over ham, så vent til du har det, hvis du får det.
Du skal ikke lade dig nøjes med én, der gerne vil spille på to heste, én som vil have garantier for din troskab, mens han lyser langt væk af utroskab.
Du skal heller ikke sætte dit forhold til din bedste ven over styr for at få trøst. Sæt nu, din bedste ven er vild med dig lige nu, og du kun bruger ham som trøst. Hvad vil det gøre ved ham og for en eventuel kærestemulighed for jer, den dag i rammer den perfekte timing?
Vent – giv dig tid og mærk efter. Hvor ligger dine følelser 100%. Hvad vil du gå efter, frem for hvad vil du nøjes med.
Læs evt. denne artikel: Den eneste ene.
Kærlig hilsen
Anja