Hvad skal jeg skrive til hende, jeg gerne vil lære at kende?
Hej
Jeg har mødt en pige, og vi er venner på facebook. Jeg ved dog ikke, hvad jeg skal skrive til hende for at fange hendes opmærksomhed.
Hvad er bedst at starte en samtale med?
Hilsen
JH, 22 år

SVAR:
Hej JH
Tak for dit spørgsmål.
Helt normalt at være usikker
Først vil jeg gerne sige, at du er ikke alene. Mange synes, det er lidt svært at komme i kontakt med en pige, man synes er spændende. Hvad skal jeg lige sige, hvad tænker hun om mig, eller har hun en kæreste? Det er helt naturligt.
Vis hende opmærksomhed
Du skriver, at du har mødt hende. Er det på skole/arbejde, hos venner eller på facebook? Hvis du gerne vil i kontakt med hende så er det nemmest hvis du på naturligt møder hende. For eksempel på skolen eller arbejde. Hvis det er tilfældet, så opsøg hende, der hvor I mødes. Sæt dig hen til hende. Vis hende på den ene eller anden måde, at du synes, hun er rar at være sammen med. Når den kontakt er skabt, tror jeg, du kan mærke, om der er mere i det.
Spørg ind til hende
Hvad er bedst at starte en samtale med, spørger du. Stil nogle spørgsmål, som viser, at du er interesseret i, hvem hun er:
“Hvor kommer du fra?”
“Hvor bor du?”
“Hvad hedder dine søskende?”
“Har du været ude at rejse?”
osv.
De spørgsmål vil sikkert lede samtalen andre steder hen, og du vil også få lov til at fortælle om dig selv. Men start med at spørge ind til hende.
Har du mødt hende på facebook, gælder det samme. Vis hende interesse og spørg ind til hende. Når du mener, det er passende, så spørg, om I skal mødes på café og få en kaffe. Vær en gentleman, ærlig og vis interesse.
Måske kan du få noget ud af at læse svar til andre i en situation, der ligner din:
Mødt en sød pige – hvordan vise interesse?
Godt øje til pige jeg ikke kender - hvad gør jeg?
Held og lykke!
De bedste hilsner
Asbjørn