Forhud er groet sammen med penishoved - er der noget galt?

Vis spørgsmål

Hej brevkasse. Er en dreng på 13, som har et lidt pinligt spørgsmål. Jeg har længe gået og tænkt på, om det er normalt. Det er som om min forhud er groet sammen med mit penishoved. På den side der peger mod mig. Hvis man ser andre peniser, syntes jeg ikke, man kan se det.

Pleas hjælp mig.

SVAR:

Kære anonyme.

Som sådan er det ikke normalt, at penishoved og forhud hænger sammen. Forhuden skal kunne trækkes helt tilbage over penishovedet, og det skal ikke gøre ondt eller give ubehag. Derudover skal man kunne tisse i én lige stråle.

Hvis det gør ondt, eller du på anden måde er bekymret, må du bide i det sure æble og sige til dine forældre, at der er noget der generer dig. Måske de kan fortælle dig, at det slet ikke gør noget, eller måske de kan hjælpe dig til læge.

Nogle vil måske synes, det er lidt pinligt at spørge sine forældre, men det kan altså spare en for megen bekymring, og så er det som regel sådan, at der ikke er noget forældre hellere vil, end at hjælpe deres børn til at have det godt. Det gælder sikkert også dine forældre.

Andreas