For lidt og for stram forhud - er det normalt?
Hej adamogeva. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på :) 1) Min forhud dækker ikke hele mit penishoved, men nærmere 50% af den. Er det noget jeg skal bekymre mig om?
2) Min forhud er også lidt stram. Kan godt trække den bag penishovedet, og en lille smule længere enda, i slap tilstand. Men i stiv tilstand er den noget strammere. Er det normalt?
3) Min penis er kun 9cm i slap tilstand, hvilket på mystisk hvis gør, at min penis ikke ligger helt ned, men er rettere sagt løftet lidt, hvilket resulterede i, at nogle klassekammerater i en periode troede, at jeg havde "dolk" på. Igen, er det normalt?
Går til fodbold og starter efter det nye år med at gå oppe i det lokale fitness center. Så er ikke i en helt dårlig form. Spiser ikke rigtig sundt, da jeg ikke tager meget på i vægt.
M, 14 år

SVAR:
Hej M
Næsten alle mænds forhud er forskellig. Nogle synes, at der er for lidt, og andre synes, de har for meget, men det er ikke noget, du skal bekymre dig om.
Nogles forhud kan være lidt stram, men hvis du kan få den helt tilbage uden de store problemer, er det heller ikke noget, du skal bekymre dig om.
Og det gør heller ikke noget, at din penis ikke hænger lige så slapt, som de andres gør ... Det er også meget almindeligt, så alle de ting, du nævner er ret almindelige og ikke noget, du skal bekymre dig over. Gud har heldigvis skabt os alle lidt forskellige.
Det ville være meget kedeligt, hvis vi alle var ens, og jeg håber, du kan blive tilfreds med, hvad du har fået.
Roland