Hvorfor klistrer min forhud fast til penishovedet?

Vis spørgsmål

Hej, jeg har et lille problem med min penis. Jeg kan sagtens tage forhuden tilbage, men tit når jeg prøver at tage den over hovedet igen, så er det, som om forhuden klistrer sig fast, og så kan den bare ikke komme helt over.

Kan det være fordi hovedet er tørt?

Synes det er lidt svært at forklare, så undskyld for min dårlige forklaring ...

K, 19 år

SVAR:

Hej K

Svagheden ved en brevkasse er netop, at man mangler dialogen og undersøgelsen. Der er mange ting, som kan være svære at forklare!

Helt normalt

Som jeg forstår din beskrivelse, har du ikke forhudsforsnævring eller fejler noget andet. Du kan sagtens tage forhuden tilbage, og jeg antager, at du kan tage den frem over hovedet, når det er fugtigt, fx når du er i bad.

Det er helt normalt, at tynd hud og slimhinder kan klistre sammen, hvis de ikke er rimelig fugtige eller helt tørre. Du kender det fra, når du bliver tør i munden. Og når det handler om kønsorganer, kan samleje være smertefuldt og nærmest umuligt, hvis kvinden har tørre slimhinder, så penis “klistrer fast”. Så det lyder ganske normalt!

Hvis du ikke har fået fyldestgørende svar, er du velkommen til at skrive igen.

Hilsen
Lars Dysager