Får rød-lilla mærker efter onani - er det unormalt?

Vis spørgsmål

Hej, jeg har bemærket, at onani påvirker min penis, og jeg tror, det er negativt. Jeg får sådan nogen røde-lilla mærker under penishuden. Er det unormalt?

Hilsen Dreng, 12 år

SVAR:

Hej

Der kan være tale om nogle små blødninger i huden, hvis man klemmer, hiver eller trykker hårdt i penis i forbindelse med onani. Mærkerne er ufarlige, men du kan overveje at være lidt mere blid, når du onanerer. Så tror jeg ikke, du vil få flere mærker.

Læs evt. mere om onani i vores artikel: Om onani – mest for drenge.

Mvh Boje