Røde pletter på penis efter onani - skal der gøres noget?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva.

Jeg havde onaneret en dag, og da jeg var ved at komme, klemte jeg hårdt om min penis for ikke at komme. Dagen efter, da jeg var i bad, opdagede jeg, at jeg havde nogle røde pletter rundt omkring på penis.

Jeg var lidt bekymret, så jeg undersøgte det lidt, men fandt ikke rigtig svar. Jeg tror, det er sprungne blodkar. Jeg er bare i tvivl, om de forsvinder eller ej og hvad jeg bør gøre. Jeg håber, det forsvinder med tiden, for det er lidt ubehageligt, det skal dog siges, at det ikke gør ondt overhovedet.

Håber på svar, hilsen anonym, 16 år

SVAR:

Hej

Jeg tror, du har ret i, at der er tale om bristede blodkar. De forsvinder af sig selv, og du behøver ikke at gøre noget ved det.

Mvh Boje