Knopper tegn på betændelse under forhuden? - hvad gør jeg?
Hej, jeg er en dreng på 15 år. Jeg har hørt, at man kan få betændelse, hvis man ikke kan trække forhuden tilbage (via sex eller onani)
Jeg tror, at jeg har fået betændelse, da jeg har en masse små knopper på min penis.. jeg tror, at jeg har fået det via onani, da jeg ikke kan trække min forhud tilbage (overhovedet)
Men kan ikke stoppe med at onanere, da jeg er i den alder.. Når jeg kommer, prøver jeg så godt, som jeg kan, at føre sæden ud gennem min stramme forhud(som stikker Ca. 1 cm ud over min penis)
Og kan der ske noget ved betændelsen og kan den gå væk igen?
Hilsen den meget fortvivlede.
Anonym, 15 år

SVAR:
Hej
Knopperne er ikke tegn på betændelse - det er helt normalt, og sådan ser penishuden ud.
Betændelse er hvis du har rødme og smerter, og da skal du gå til læge. Hvis der ikke er dét, behøver du ikke.
Altså, hvis det kun er fordi, der er knopper i sig selv, men ellers ikke noget, der irriterer, behøver du ikke gøre noget. Hvis du havde betændelse, ville du i øvrigt nok slet ikke kunne onanere, eller i hvert fald have meget svært ved at nyde det.
Læs evt artiklerne:
Drengens kønsorganer
Onani
Andreas Hoff