Er min penis for lille?
Hej
Jeg er en dreng på 16 år, og jeg har en kæreste.
Den anden dag fortalte hun mig, at hun godt kunne lide store pikke. Min penis er 16 cm og 13,3 cm i omkreds. Jeg ved godt, det er normal størrelse, men føler stadig jeg er mindre end andre, og at jeg ikke kan leve op til min kærestes “fantasiere”.
Jeg har lavt selvværd og ved ikke, hvad jeg skal stille op.
Hilsen den usikre dreng

SVAR:
Hej usikre dreng
Jeg kan forstå, du er usikker på størrelse af din penis. Du er bange for ikke at kunne tilfredse din kæreste, som har fortalt dig, hun foretrækker store pikke. Du føler, du har en mindre penis end andre, du ser.
Jeg vil i det følgende prøve at forklare lidt grundlæggende om penis, skeden og sex:
Penisstørrelser
Der findes groft sagt to slags, som populært kaldes “showers” og “growers”. En “shower” er en penis, som ser stor ud i slap tilstand, men som ikke vokser så meget, når den bliver stiv. En “grower” er en penis, som ser mindre ud i slap tilstand, men som vokser meget, når den bliver stiv.
Et fransk studie har for mange år siden vist, at forskellen man ser mellem forskellige penis udlignes, når de bliver stive. En tilsyneladende lille penis kan altså sagtens blive lige så stor – og måske endda større – end en penis, som ser stor ud, når den er slap.
Det fortæller jeg, fordi mange drenge (og mænd!) tror, de kan sammenligne sig med andre, når de står i bruseren efter idræt. Det er ikke tilfældet! Du kan ikke rigtigt vurdere størrelsen af andres penis, når du ikke ser den stiv. Desuden kan du let blive snydt, fordi du ser din egen penis direkte oppefra. Fra den vinkel kan din penis let komme til at se mindre ud end andres. Desuden er en gennemsnitlig penis omkring 14 cm, når den er fuldt udvokset. Den vokser hele puberteten.
Så du har altså ingen grund til at være ked af din egen penis, og du har ikke noget grundlag for at sammenligne dig med drengene omkring dig.
Skede og orgasme
En skede er ca. lige så lang som en kvindes finger. Den kan udvide sig betydeligt i længden og bredden, hvilket er nemt at forestille sig, når man tænker på, at mange kvinder føder børn på 3,5 kg.
Kvinder har to typer orgasmer: Klitorisorgasmen og skedeorgasme. Mange kvinder kan slet ikke opnå orgasme, og mange af de kvinder, der kan opnå orgasme, får kun klitorisorgasme. Det vil altså sige, de ikke kan nå klimaks ved almindeligt samleje. De har brug for stimulering af klitoris, som sidder uden for skedeåbningen.
Du nævner, din kæreste siger, hun foretrækker store pikke. Hvis man ser på gennemsnittet, så er du i stor-kategorien allerede. Men selv om du ikke var, så ville du sagtens kunne tilfredsstille din kæreste på andre måder.
God sex og kommunikation
God sex handler om kommunikation. Kommunikationen foregår bedst væk fra sengen. Her kan man snakke om sex på en rolig måde, så man kan finde ud af præcis, hvad ens partner tænker og føler. Min erfaring er, at man opnår bedst fysisk kontakt (sex), når man har god psykisk kontakt. Du skal vide, hvad der foregår i hovedet på din partner, og du skal have en forståelse for de ting, der rører sig i din partner.
Andre artikler om emnet
Det var bare et hurtigt neddyk i tre store emner. Har du lyst til en mere uddybende gennemgang af emnerne, findes der mange artikler her på hjemmesiden, se fx:
Penis, forhud og testikler
Drengens kønsorganer
Fra dreng til mand
Pigens kønsorganer
Sex den første tid – i praksis
Vejen til god sex
Sådan kan I få et bedre kæresteforhold
Konklusion
Der er altså fire gode grunde til, at du ingen grund har til at være bekymret for din penisstørrelse:
1. Din penis større end gennemsnittet på 14 cm.
2. Du kan ikke pålideligt sammenligne din penis med andres.
3. Du kan sagtens tilfredsstille en kvinde med en penis mindre end gennemsnittet.
4. God sex handler ikke om størrelser og i mindre grad om den fysiske formåen. Psykisk nærvær er vigtigt.
Hvis mit svar ikke er uddybende nok, eller du har flere spørgsmål, er du velkommen til at skrive igen.
Mvh Jonas