Er det normalt at tænde på fødder?

Vis spørgsmål

Jeg har for 2 måneder siden skrevet et brev herind om dette emne, men I har ikke svaret. Det kan godt være, jeg er mærkelig, fordi jeg har denne fetich, men derfor skal i stadig hjælpe mig!!

Idioter! Dette er den dårligste hjælpeside ever!!

Nå, nu til sagen. Jeg føler, at jeg er så mærkelig, at jeg ikke hører til på jorden. Jeg har ingen venner og tænder kun på fødder, så jeg er bange for, jeg aldrig får en kæreste/ får børn. Er det normalt at tænde på at slikke/ lugte til og sutte på kvindefødder? Jeg håber, I svarer denne gang og ikke bare tænker, at det er en joke og går videre.

Hilsen drengen uden håb, 15 år

SVAR:

Hej dreng uden håb

Først beklager jeg, vi ikke i første omgang besvarede dit spørgsmål. Det blev simpelthen smidt i papirkurven. Det er derfor godt, du vælger at skrive igen, så du kan få svar.

Jeg kan forstå, du er bekymret over din tendens til at tænde på fødder. Du er bange for, det kommer til at gå ud over fremtidige forhold og muligheden for at få familie. Du føler, du er mærkelig, og du fortæller, du ingen venner har. Du spørger, om det er ok at tænde på fødder. Du spørger også til, hvordan du skal gribe din situation an.

Jeg vil kommentere på din situation og dine specifikke spørgsmål.

Forståelse

Jeg kan godt forstå, du er ked af din situation. Du bekymrer dig for fremtiden, og det er helt forståeligt. At andre tænder på fødder er måske ikke noget, du har hørt om, og at du derfor føler dig som en særling er helt naturligt.

Er fodfetichisme/podofili mærkeligt?

En fodfetich er faktisk en af de mest almindelige feticher. Du er derfor på ingen måde alene om dine tanker og følelser. Specielt en del mænd er fodfetichister. Så vidt jeg ved, er det ikke almindeligt at tænde på sure tæer, men de andre ting, du beskriver, er helt klassisk.

Fremtiden

Jeg tænker derfor ikke, du har grund til bekymring. Vi har alle vores små særheder. De seksuelle særheder kan være meget følsomme at dele med en partner, men den rigtige kvinde findes helt sikkert også til dig. Det er ikke sikkert, din kommende partner også er fodfetichist, men man kan sagtens tilfredse en partner uden selv at blive tilfredsstillet. Og på den måde kan man også sagtens kombinere fodfetichisme med samleje i skeden.

Jeg synes også, det er vigtigt, du tager dig god tid til at finde dig selv. At bekymre sig om sin seksuelle fremtid er helt naturlig som 15-årig, men der sker så mange ting lige nu i din krop, følelser og tanker, og mange ting ændrer sig også med tiden. Prøv derfor at lade derfor bekymringerne for fremtiden ligge og fokuser på nu'et istedet.

Jeg ser ingen grund til at prøve at ændre den, du er. Jeg aner ikke, om hypnose (som du foreslår) ville ændre den måde, du tænker om fødder på. Men du er i hvert fald ikke psykisk syg, bare fordi du tænder på fødder.

Min opfordring

Vær dig selv og hvil i det. Lad være med at bekymre dig om din fodfetich. Når du finder en sød pige, så lær hende først rigtig godt at kende. Når I er trygge ved hinanden, så kan I snakke om mere private og intime ting.

Og hvis I vil det seksuelle, er det min erfaring, at den bedste ramme for det er i et gensidigt forpligtende forhold. I den ramme kan man være helt tryg ved hinanden! Hvis du allerede nu har brug for at snakke med nogen om, hvordan du har det, så prøv med en god ven, din far, din bror/søster eller en anden, som du stoler på og er tryg ved.

Konklusion

Fodfetichisme er ret almindeligt. Der er derfor ingen grund til at føle dig sær og bekymre dig om fremtidige seksuelle relationer. Tag det med ro - og snak med en, du stoler på.

Jeg håber, det er svar på dine spørgsmål. Hvis du synes, min besvarelse er mangelfuld, må du endelig skrive igen. Det kan også være, at nye spørgsmål dukker op. I alle tilfælde må du endelig skrive igen.

Mvh Jonas