Betyder størrelsen på klitoris noget for nydelsen?
Hej. Er der en forbindelse mellem klitoris størrelse og hvor følsom den er? - hvor stor nydelse man kan opnå?
Jeg har prøvet at søge i jeres spørgsmål register og andre sider på nettet, men kan ikke finde noget svar.
Har selv en forholdsvis lille klitoris, og kom til at tænke på, om min nydelse/følsomhed er mindre end hos et køn med større klitoris.
Tak for jeres svar.
Pige, 25 år

SVAR:
Hej!
Tak for sit spørgsmål!
Ligesom der er forskel på, hvor store penis’er mænd har, er der også forskel i klitoris’ størrelse. Men så vidt jeg ved, er der ikke forskel i orgasmens ”størrelse”. Det handler ikke om klitoris’ størrelse, men om antallet af nervetråde der når ud og forsyner området, og det må være det samme, bare fordelt på et mindre område.
Som du måske kan læse ud af mit svar, er det ikke noget, jeg har et videnskabeligt belæg for at skrive, men det er jo også fordi, det er svært at sammenligne følsomhed og nydelse – det vil også altid være mange andre ting, der spiller ind.
Konklusionen må være, at det ikke rigtigt er noget, der kan måles og vejes, men altid vil opleves individuelt. Men der er ingen grund til at tro, at dit sexliv ikke kan blive mindst lige så godt og nydelsesfuldt som alle andres!
Venligst
Lotte