11 år - kigger på kroppe og afhængig af sex - kan I hjælpe?
Hej.
Jeg er en pige på 11 og er afhængig af sex. Jeg kigger mest på de private steder på alle selv kvinder.. Jeg har virkelig brug for hjælp!
Ps: Er i puberteten er bare hurtigt fremme i den..
Hjælp mig hurtigst muligt!
Kh Den 11-årige pige

SVAR:
Hej med dig
Mange tak for dit spørgsmål. Jeg har læst det flere gange, for at være sikker på, at jeg forstår det rigtigt.
Sexafhængig eller vågnende nysgerrighed?
Du skriver, at du er afhængig af sex. Bagefter skriver du, at du KIGGER på andre mennesker. Jeg går ud fra, at du mener nøgne mennesker. Måske kigger du i svømmehallen, måske kigger du på stranden og i gymnastikomklædningsrummet.
Jeg kan ikke se nogen steder, ud fra det du skriver, at du har sex med nogen. Derfor bliver mit svar koncentreret om det at kigge på andre.
Hvis du er i gang med at dyrke sex med nogen og er afhængig af dette, må du endelig skrive igen.
Puberteten er en stor forandring
Du er i gang med puberteten, og der sker rigtig meget med din hjerne og din krop. Dine følelser og det du har lyst til farer rundt i alle retninger. Du er i gang med at udforske dig selv og det, du skal blive til. Nøgne kroppe er smukke og kan se ud på mange forskellige måder. Du er ikke mærkelig, fordi du kigger. Du er ikke syg eller afhængig, fordi du kigger. Der er virkelig noget at kigge på.
Når du kigger på andre, finder du ud af, hvem du er. Det er den måde, du lærer på. Da du var lille kiggede du på, hvordan far og mor gjorde noget, og så gjorde du det samme. Nu er du ved at blive teenager, og du kigger stadig på andre, for at finde ud af, hvad der er rigtigt.
I øjeblikket kigger du på kroppe for at se, hvordan de kan se ud.
Alle kigger mere eller mindre på hinanden
Jeg kigger på en kvinde i svømmehallen. Hun har virkelig smukke bryster. De er større end mine og har måske en lidt anden facon. Wuaw, de er flotte. Jeg kan godt nyde synet af hende uden at være lesbisk, uden at ville gøre andet end bare at kigge. Jeg kigger, fordi jeg kan se noget andet, end det jeg har, eller måske fordi jeg kan se noget, der ligner mit, og det er spændende.
På stranden er der både drenge, piger, mænd og kvinder. Der er så mange kroppe og så mange måder at se ud på. Vi kigger alle sammen. Vi kan ikke lade være. Vi føler også alle sammen. Det vi føler er: Kan jeg lide det, jeg ser, eller kan jeg ikke lide det, jeg ser? Herigennem lærer vi noget om vores smag. Smag er forskellig.
Seksuelle tanker kan poppe op
Selvfølgelig er der også seksuelle tanker forbundet med at kigge på andre kroppe. Vi kan få lyst til at komme tæt på de dejlige kroppe. Men selvom du lige nu kigger rigtig meget, så tror jeg ikke, du er sexafhængig, ud fra det du skriver til mig.
Flyt focus og nyd livet med vennerne
Det er vigtigt, at du har en dejlig hverdag, hvor du kan hygge dig med venner og veninder, følger med i skolen, dyrker lidt sport eller hvad du kan finde på. Det er vigtigt, at du ikke bare sidder på dit værelse og kigger på kroppe på computeren, men jeg tror heller ikke, det er det, du gør. Der er desværre nogen, der fristes til det, og det kan skabe afhængighed. Læs også svaret til en pige på din alder, som har oplevet det: 11 år og afhængig af porno - kan I råde mig?
Naturligt at være lidt nysgerrig
Måske er du blevet forskrækket over, hvor meget du har lyst til at kigge. Måske har nogen set dig kigge og påtalt det. Uanset hvad, så er nøgne kroppe lidt ligesom store vinduer med lys i om aftenen. Når vi går forbi, kan vi ikke lade være med at kigge. Sådan er det også med andres kroppe i bruseren og på stranden.
Jeg tror ikke, du er sexafhængig. Jeg tror, du er nysgerrig, og det må man altså gerne være.
Mange hilsener fra
Anja