Vild med kærestes lillesøster - hvad gør jeg?
Hej Adam og Eva. Jeg har nu været sammen med min kæreste i 3 år, og vi bor sammen, men vores forhold er lidt kedeligt, eller er blevet det (det er nok kun mig, der synes det) - vi skændes ofte, men vi kan godt hygge med tv eller god mad og grine sammen etc.
Hun har en lillesøster, der lige er fyldt 18, og i starten synes jeg bare, hun var lidt for meget og irriterende, men i løbet af det sidste år eller 2 er jeg begyndt at kigge mere og mere på hende, også fordi hendes "kvindelige organer" er blevet tydeligere.
Hun er begyndt at tiltrække mig, og når hun er på besøg hos mig og min kæreste og vi ser film fx, vil jeg hellere nusse hende end min kæreste. Og når min kæreste sover, sidder jeg og nusser søsteren - hun sidder også og nusser mig lidt med fødderne. Jeg ved ikke, om det er tilfældigt, eller hun også føler lidt?
Har prøvet at føle mig længere oppe på hendes krop og røre hende lidt mere end bare nusse uden at føle, at jeg blev helt afvist.
Mit problem er, at jeg har mere lyst til at være sammen med søsteren end min kæreste, og det har stået på i et par måneder nu. Ved jeg, om søsteren føler det samme, og hvad skal man gøre ved det?
Mvh M, 22 år

SVAR:
Hej M
Tak for dit brev.
Jeg kan sagtens forstå, det kan være forvirrende at stå med de følelser, du har for din kærestes lillesøster. Alligevel synes jeg, du skal tænke dig voldsomt godt om, inden du går længere, end du allerede er gået med hende. Du siger, at du har været sammen med din kæreste i tre år, og at du i to af dem har været mere eller mindre lun på søsteren. Det synes jeg er det største problem. At den anden så er hendes lillesøster, gør det jo ikke bedre.
Hvad vil du med jeres parforhold?
Jeg synes, du skal prøve at stille dig selv nogle spørgsmål for at finde frem til, hvorfor du stadig er i forholdet til en pige, som du egentlig keder dig sammen med og ikke er så tiltrukket af længere. Hvis du ikke elsker hende mere, end at du godt kan nusse lidt på sidelinien, så er der måske bare ikke så meget tilbage i det. Hvorfor bliver du sammen med hende? Har du talt med hende om dine følelser for hende, og at de måske ikke er så stærke længere? Hvad tænker du selv om at sidde og nusse med en, når du allerede har en kæreste?
Du har et stort ansvar overfor begge piger
Under alle omstændigheder synes jeg ikke, det er fair overfor din kæreste, at du har noget kørende udenfor jeres forhold. Det virker lidt på mig, som om det passer meget godt for dig at kunne have trygheden i det gamle forhold, samtidig med at du lige forsøger dig lidt for at se, om noget andet kunne være mere spændende. Det er ikke i orden. Hverken overfor din kæreste og da heller ikke overfor hendes søster. Har du tænkt over, hvad det vil gøre ved deres forhold, hvis din kæreste finder ud af det her?
Vis respekt og bliv afklaret med, hvad du selv vil
Det eneste rigtige at gøre nu for mig at se er at afbryde alt det, du har igang med søsteren (også selvom det måske ikke er så meget endnu) og så bruge tiden på at finde frem til, om du vil blive i forholdet til din kæreste. Efter tre år skylder du hende respekt, og at du behandler hende ordentligt og ærligt.
Hvis I så finder frem til, at det ikke skal være jer, synes jeg, der skal gå (lang) tid, inden du overhovedet nærmer dig hendes søster igen. Lad tiden gå og mærk efter, om det er noget, der holder ud over den fysiske tiltrækning, som du oplever lige nu. Du skylder de to piger og deres søskendeforhold, at du overvejer meget nøje, om det er noget, du virkelig vil gå videre med.
De bedste hilsner
Eva