Udvikler min penis sig normalt?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva

Jeg har undret mig over, hvornår jeg begynder at lave sæd og få udtømning.

Mit andet problem er, at min penis er blevet mere brun, større, og og den bliver stiv meget tit, og jeg ved ikke, om det er normalt.

Hilsen Anonym dreng, 11 år

SVAR:

Hej dreng på 11

Helt normal udvikling

Du skal ikke være bekymret for, at du ikke laver sæd endnu. Det er meget forskelligt, og nogle er flere år ældre end dig, inden de begynder at producere sæd.

At din penis ændrer farve og størrelse og bliver stiv er blot tegn på, at du er ved at blive en teenager/mand, så der går ikke lang tid, før du vil opleve andre ændringer i din krop, som er helt normale.

Du kan læse meget mere om det i vores tema Pubertet - mest for drenge.

Vh Roland