Skal jeg til læge med stram forhud og knopper på penis?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva. Jeg er en dreng på 13 år, som ikke kan trække forhuden tilbage.

Jeg har nogle underlige knopper på penis.

Er dette farligt. Skal jeg gå til læge med det??

Mvh. Drengen

SVAR:

Hej Drengen

Det er helt naturligt med knopper på penis - det er bare ikke lige alle, der ved det.

For nogen drenge er det sådan, at man skal nogle år ind i teenagealderen, før forhuden kan trækkes helt tilbage. Det er helt normalt. Du bør ikke forsøge at tvinge forhuden tilbage. Husk at vaske penis ved hvert bad. Det er ikke nødvendigt at gå til læge, medmindre det ligefrem begynder at gøre ondt, bliver hævet eller meget mere rødt, end det plejer.

Er du nysgerrig efter at læse mere om emnet, kan du også se disse links:

Drengens kønsorganer

Penis

Er der noget galt med min penis / forhud?

Dr. Hoff