Skal jeg slå op med min kæreste pga. mine venner?
Mine venner synes, min kæreste er grim og forfærdelig. Burde jeg slå op med min kæreste eller sige, hvad jeg mener, til mine venner?
Jeg bliver drillet med det cirka hver gang, vi er sammen og kan bare ikke holde det ud? Hjælp!
Den fortvivlede dreng på 15 år

SVAR:
Kære fortvivlede dreng
Mange tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå, det er svært for dig, det som du oplever, når du er sammen med dine venner. Dit spørgsmål er konkret. Jeg vil derfor give dig et kort svar, som jeg håber kan hjælpe dig.
Spørg dine venner
Du er glad for din kæreste, når du oplever dine venners negative kommentarer som en splittelse i dig. Jeg vil opfordre dig til at spørge ind til, hvad dine venner mener, når de siger, din kæreste er grim og forfærdelig. Er det din kærestes udseende, som generer dine venner? Eller er det hendes opførsel eller interesser, de ikke bryder sig om? Har dine venner set eller oplevet noget ved din kæreste, som gør, at de har svært ved at respektere og acceptere din kæreste?
Fortæl hvordan du har det
Hvis det ikke er tilfældet, må du sige til dine venner, hvordan deres kommentarer påvirker dig. Fortæl dem, at du er glad for din kæreste, og at du er ked af deres drillerier. Bed dem om at acceptere din kæreste. Det er dig, hun er kæreste med, og ikke dem.
Rigtige venner
Hvis dine venner fortsætter med at tale nedladende om din kæreste, synes jeg, du skal overveje, om dine venner er de rigtige for dig. Du skal ikke slå op med din kæreste på grund af dine venners manglende accept.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Mette