Sex med to forskellige – hvem er far til mit barn?
Hej.
Jeg havde sex med to fyre i samme cyklus. Og nu er jeg gravid. Jeg havde sex med fyr nr. 1 d. 16. i måneden, og med fyr nr. 2 11 dage senere. Min sidste menstruation var 7.-11. i samme måned. Den næste menstruation skulle komme d. 2. i måneden efter.
Fyr nr. 2 kom ikke i mig, men jeg blev bekymret over præsperm. Fyr nr. 1 og jeg har prøvet at få barn i lidt over et halvt år uden held, men jeg ved ikke, om hans tre gange udløsning har hjulpet den nat.
Nu har ultralydscanning vist, at sækken er to cm. Så ift. sækkens størrelse, hvornår blev jeg så befrugtet?
Mvh. Den ulykkelige kvinde

SVAR:
Kære ulykkelige
Tak for dit spørgsmål og tillykke med graviditeten.
Far til barnet
Det korte svar på dit spørgsmål er, at fyr nr. 1 er far til det barn, du venter. Ud fra dine oplysninger er din cykluslængde 26 dage, og du var ved scanningen med en gestationssæk på 20 mm i graviditetsuge 7. Det stemmer overens med, at befrugtningen har fundet sted d. 16. i måneden inden.
Tid til eftertanke
Jeg kan næsten regne ud, at svaret er, som du håber på. At faren til dit barn også er den mand, du har planlagt at stifte familie med. Det er godt. Ikke mindst fordi barnet dermed er ønsket af begge parter og ikke et resultat af et sidespring.
Jeg håber dog, du giver dig selv tid til at overveje, hvorfor du er endt i en situation, hvor du kunne være blevet gravid med en anden mand end din partner. Er der nogle ting i dit parforhold, som ikke fungerer, og som I skal have løst, inden babyen kommer? Skal barnets far have at vide, at du har været sammen med en anden mand? Hvordan vil du undgå at komme i en lignende situation en anden gang?
Du kan måske hente inspiration ved at læse svar til andre i en situation, der ligner din:
Er min kæreste eller mit sidespring far til mit barn?
Meget bekymret – hvem er far til mit barn?
Jeg er gravid, men hvem er far til barnet?
Jeg ønsker dig en god graviditet og en god begyndelse på familielivet. Skriv gerne igen, hvis du har andre spørgsmål.
De bedste hilsner
Louise