Pige på 11 år: Hvordan får jeg en kæreste?

Vis spørgsmål

Er 11 år og vil vildt gerne have en kæreste men ved bare ikke, hvordan jeg skal gøre det.

A

SVAR:

Kære A

Tak for din besked.

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en kæreste, for i din alder kan det virke ret spændende og måske også sejt.

Når man vil finde en kæreste, skal man se, om man har nogle fælles interesser. Det kan fx være musik, tegning, sport eller film, man kan begynde at snakke om.

Først bliver man venner, og så kan man spørge senere hen, om man skal være kærester.

Det kan være helt ok at have en skolekæreste, men husk det vigtigste i din alder er at have rigtig gode venner og veninder – så jeg vil opfordre dig til at bruge mest tid på det.

Måske kan du få noget ud af at læse vores artikel Plusser ved at vente med at få en kæreste

Du kan også finde flere artikler og svar til andre i vores tema Fra venner til kærester.

Jeg ønsker dig alt godt.

Mvh Lea