Min veninde er ikke helt ærlig - hvordan forholder jeg mig?

Vis spørgsmål

Hej. Det er sådan, at jeg har en veninde, som jeg godt kan lide lidt. Det har jeg fortalt hende og jeg har også fortalt hende, at jeg tænder på hende, men problemet ligger i, at hun har knaldet med en af hendes ekskærester, som jeg vidste, hun havde, da jeg spurgte hende, om hun havde gjort det, blev hun ved med at nægte, indtil at hun til sidst erkendte det og nu siger hun, at jeg skal komme videre og ikke tænke på det, men hun skjuler for mig, når de skriver sammen, så hvad skal jeg tro?

Jeg er blevet inviteret til hendes fødselsdage, skal jeg dukke op eller blive væk? Hendes ekskæreste, som hun skriver med, er ikke inviteret. Jeg har mest lyst til at blive væk, fordi at hun har løjet for mig, er det en god grund eller hvad?

NN, 23 år

SVAR:

Kære 23 årige

Jeg kan godt forstå, hvis du har brug for, at hun melder ærligt ud. Men hvordan ved du, at de skriver sammen udenom dig?

Rene linjer

Jeg synes, du skal tage initiativ til en snak med denne veninde, hvor du også fortæller, at du ved, de skriver sammen. Det er en helt legitim og ærlig sag, at du gerne vil vide, hvor du står, fordi du selvfølgelig ikke vil føres bag lyset.

Om du skal komme til hendes fødselsdag, synes jeg, afhænger af, om hun vil have denne snak med dig. Måske ser hun ikke på samme måde på jeres relation! Det kan jo være vigtigt helt at finde ud af, hvorvidt hun ser dig og hende sammen.

Hvis du bare bliver væk fra fødselsdagen eller takker nej, så ved hun måske slet ikke, hvad der er årsagen. Hvis hun ikke kender årsagen, så kan hun jo heller ikke vide, at du er jaloux og føler dig ført bag lyset.

Så jeg synes, I skal få talt ud om jeres relation.

Venlig hilsen

Steen Kruse