Måske præsperm på kondomet – kan der være sket noget?

Vis spørgsmål

Jeg var sammen med en pige i går, og vi havde sex for første gang. Hun er 13, og jeg er 16. Jeg er godt klar over, at det er ulovligt, men jeg fortryder det stadig ikke. Vi elsker hinanden og stoler på hinanden.

Det var hendes idé, at vi havde sex, og jeg spurgte hende flere gange, om hun var sikker og klar. Det var hun.

Nu til mit spørgsmål: Jeg havde fået et handjob lige før. Derefter skete det her:

  1. jeg tog kondomet på
  2. og tog det så af igen, fordi jeg følte, det sad forkert på.
  3. vendte det vist om (jeg er ikke sikker)
  4. og tog det på rigtigt.

Det irriterer mig, at jeg ikke ved, om der måske kom lidt pre cum på den side. Jeg håber, jeg har gjort det let nok at forstå.

Har haft ondt i maven over dette i lang tid nu.

J, 16 år

SVAR:

Hej J

Jeg antager, at du er bekymret for at kunne have gjort pigen gravid. Ingen præventionsformer er 100% sikre. Hvis man anvender kondom rigtigt, er muligheden for graviditet lille, men det lyder til, at du lavede flere fejl i anvendelsen af kondomet.

Der skal sædceller til, for at der kan ske en befrugtning. Der er typisk ikke så mange sædceller i "pre cum", men der kan være nogle til stede, og især hvis der i forvejen var nogle sædceller i urinrøret. Så hvis du har vendt kondomet efter et handjob, er der jo en mulighed for, at der kan have været sædceller til stede på ydersiden af kondomet.

Så jeg kan ikke fjerne din mavepine og sige, at du bare kan tage det helt roligt. Du har udsat en mindreårig pige for en mulig graviditet. Hvis pigen ikke får sin menstruation til tiden, vil det være en god ide at blive afklaret ved, at hun tager en graviditetstest.

Sex er et stort ansvar

Samtidig vil jeg bede dig overveje, at fordi man begge har lyst til sex, er det ikke nødvendigvis klogt at have det. Pigen er kun 13 år og i dette tilfælde tre år yngre end dig. Spørgsmålet er, om hun er moden nok til at overveje konsekvenserne af det, I foretager jer sammen.

Hilsen Boje